يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۵۵۶
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
ام آي اسي ها ساز تشمال خود را دوباره کوک کرده اند که تيمشان را حمايت کنند تا در ليگ ماندني شود.
به گزارش "ورزش سه"، نفتی‌های مسجدسلیمان، آن‌هایی که خودشان را برزیل فوتبال ایران می‌دانند مجبور نشدند برای میزبانی، در ابتدای لیگ برتر به اندازه درودی‌ها صبر کنند. درست است نفتی ها در اولین میزبانی خود لیگ مقابل پدیده محروم بودند اما از همان دیدار اول ، در پشت بام ها تیمشان را حمایت کردند. هرچند که برای مسجدسلیمانی‌ها فرقی نمی‌کند که در کدام لیگ و جام بازی می‌کنند، برایشان مهم است که نفت بازی خواهد کرد و باید حمایت شود.

نفتی ها پس از دو برهه ی متفاوت در اولین سال حضورشان در لیگ حال باید 13 فینال را با مربی محبوبشان ، بهروز مکوندی برگزار کنند تا سال بعد هم میزبان لیگ برتر در ام آی اس باشند.نفت اکنون 14 امتیاز دارد و در رده ی 15می قرار دارد که خط قرمز حساب می شود. شروع فینال های 13 گانه زردهای مسجدسلیمان با میزبانی برابر پیکان شروع خواهد شد ، یک میزبانی بزرگ و شروعی برای سقوط نکردن و برباد نرفتن آرزوهای مردم آن شهر .

بازیکنان نفت با وجود قول های فراوان مسئولین در بدترین شرایط مالی و امکانات در حال ادامه هستند، البته جای سوال هم وجود دارد که چگونه دو تیم نفت تهران و مسجدسلیمان که از یک جا تغذیه می شوند دارای دو وضعیت هستند یکی بدون دغدغه و دیگری غرق در مشکلات مالی !

با تمام این حرف و حدیث ها این بار هم کوچک و بزرگ شهر جمع می شوند؛ از نفتون و نفتک و باغ‌ملی گرفته تا نمره یک و نمره چهل و کلگه. همه آن‌ها که کلی خون دل خوردند تا تیمشان به لیگ برتر بیاید و نماینده ی بختیاری‌ها باشد. تیمی که فراتر از مسجدسلیمان، دل زاگرس‌نشینان را برده است. در غیاب نفت آبادان در لیگ برتر، طرفداران نفت حالا مدعی‌اند تیمشان، تنها برزیل ایران است ، تا ندارد و عاشقانه دوستش دارند. اینجا هم طرفداری از بزرگ‌های پایتخت معنی ندارد و معروف‌ترین شعارشان، همه چیز را خوب نشان می‌دهد: «نه پرسپولیس، نه اس اس/ فقط نفت M.I.S»

این بار هم ورزشگاه 8 هزار نفره شهید بهنام محمدی، بیشتر از 10 هزار نفر مسجدسلیمانی را در خود جا خواهد داد و به رنگ زرد در خواهد آمد. همه چیز زرد خواهد بود و بعید است حتی یک تماشاگر به جز طرفدار نفت به این ورزشگاه بیاید.

این بار هم ساز و دهل‌های بختیاری‌ها کارشان را از روزهای قبل در شهر شروع کرده‌اند. چند ساز و دهل در هر طرف ورزشگاه هم خواهد بود و تشمال ( موسیقی سنتی بختیاری‌ها) خواهند زد. شور تشمال 90 دقیقه است و تشویق‌ها هم همین‌طور. برزیلی‌های مسجدسلیمان برخلاف همتایان آبادانی‌شان صبورند و تیم هم که عقب باشد تنها تشویق می‌کنند. همین هواداران، امید نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر هستند و با همین‌ها است که می‌خواهند امسال خود را در لیگ برتر حفظ کنند. هوادارانی مهمان‌نواز که سال گذشته علی کریمی را به لباس بختیاری ملبس کردند. هوادارانی که می‌خواهند ماندنی شوند و تیمشان ، تنها دلخوشی بعضی شان برای زندگی را در بدترین شرایط حفظ کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها