أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۷۲۶
زمان انتشار: ۲۳:۲۷     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
در صورتی که وضعیت قیمت نفت خام به همین منوال پیشروی کند ، چین تنها از واردات نفت خود در شش ماه ، ۲۰ بیلیون دلار ذخیره و پس انداز خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ بیوکیانگ لین ، مدیر مرکز تحقیقات انرژی چین در داووس بیان کرد : "به نظر می رسد قیمت نفت به همین منوال باقی خواهد ماند و احتیاجی نیست ، ما هیچ عکس العملی انجام دهیم" او هم چنین افزود چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان امیدوار است که قیمت نفت به همین منوال باقی بماند تا شاهد رونق اقتصادی بیشتری باشد.
به گزارش خبرگزاری سی ان ان، پایین بودن قیمت نفت خام در این مدت به چین این فرصت را داده است که برای بهبود رشد اقتصادی خود و ایجاد اشتغال ، اقدامات اصلاحی  بسیاری انجام دهد .
بعد از تصمیم اوپک مبنی بر عدم توقف فروش نفت در ماه نوامبر، قیمت نفت تنها طی شش ماه از بشکه ای ۱۱۶ دلار به بشکه ای کمتر از ۵۰ دلار رسیده است گه به عنوان فرصتی طلایی برای کشور های وارد کننده نفت قلمداد می شود .
در این میان کشورهایی هم چون روسیه که نیمی از درآمد آنها از نفت و گاز است ، به صورت فاجعه باری با شکاف در بودجه هستند . در حال حاضر روسیه با سه تریلیون روبل ، کمبود بودجه مواجه است که این امر خود عامل پایین آمدن ارزش روبل روسیه نسبت به دلار به پایین ترین حد خود می باشد.
ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت : "اقتصاد روسیه باید خود را برای افزایش بیکاری آماده کند" او همچنین سال ۲۰۱۵ را سال سختی برای کشور روسیه دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها