يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۷۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
بحث حذف یارانه ها همچنان ادامه دارد/
از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها بحث حذف یارانه افرادی که از درآمد بالایی برخوردار هستند همواره مطرح بوده است، البته در دولت قبل برخی اقدامات از جمله دهک بندی خانوارها را مطرح شد، اما هرگز در دولت قبل بحث حذف یارانه به مرحله اجرا نرسید.
به گزارش پایگاه 598، از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها بحث حذف یارانه افرادی که از درآمد بالایی برخوردار هستند همواره مطرح بوده است، البته در دولت قبل برخی اقدامات از جمله دهک بندی خانوارها را مطرح شد، اما هرگز در دولت قبل بحث حذف یارانه به مرحله اجرا نرسید.

 بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم نیز این موضوع تبدیل به یکی از چالشهای دولت شد و حتی مجلس شورای اسلامی نیز در این موضوع ورود کرد و در اواخر سال گذشته و در حین بررسی قانون بودجه اختیار حذف یارانه برخی از اقشار برخوردار به دولت داده شد.

در دولت روحانی نیز برخی اقدامات نیز درخواست برای انصراف داوطلبانه و یا سناریو سر شماری افراد کم درآمد به جای شناسایی افراد پر درآمد مطرح شده است، اما تا کنون هیچ اقدامی که نشان از اجرای این قانون باشد، دیده نشده است.

اما مجلس به نظر می رسد که مصر اجرایی شدن این قانون است و قصد دارد تا تحت هر شرایطی این قانون توسط دولت به مرحله اجرا برسد، تا کنون نیز مباحث مختلفی در این ارتباط در کمیسیون تلفیق مطرح شده است به گونه ای که در هفته های گذشته حتی سقف درامد 2 میلیون تومان برای هر خانواده، در برخی از کمیسیون ها مطرح شد.

اما آخرین اطلاعاتی که از مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرحی هستند که دولت را ملزم می کند درآمد خانوارهای بالای 30 میلیون تومان در سال را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

احمد امیر آبادی فراهانی در خصوص این موضوع به تابناک گفت: امروز یک طرحی را به مجلس داده اند که اگر هر خانوار در سال 30 میلیون تومان یعنی حدود 2.5 میلیون تومان درامد داشته باشد از دریافت یارانه حذف می شود، البته این طرح است و قرار است در کمیسیون تلفیق مطرح شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد بالای 2.5 میلیون تومان برای یک خانوار کافی خواهد بود و آیا کفاف زندگی روزمره را می دهد گفت: این موضوعی است که دولت باید اعلام کند و باید هزینه خانوار هار را نسبت به کلان شهر ها، شهر ها و روستا ها بر اساس شاخص های رکود و تورم بررسی کند و اعلام کند، اما عددی که در حال حاضر بحث است عدد 2.5 میلیون در ماه است.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از خانوار چیست و آیا فقط درآمد سرپرست خانواده مطرح است یا اعضای دیگر خانوده هم در درآمد خانواده سهم دارند گفت: هنوز این موارد بحث نشده است و قرار است بعد از بررسی های لازم تصمیم گیری شود.

اما این نماینده امروز بعد از جلسه کمیسیون تلفیق در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرد: کمیسیون تلفیق از روز گذشته تاکنون سه مصوبه داشته که یکی از این مباحث مصوبات مربوط به هدفمندی یارانه بود.

وی تأکید کرد: نمایندگان در مباحث درآمدی تصمیم گرفتند، براساس پیشنهاد دولت درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای سال آینده تغییری نداشته باشد و همچنین با توجه به بحث شناسایی و یا حذف پردرآمدها که در منابع درآمدی تأثیرگذار است، احتمالاً تغییری ایجاد نشود. بحث شناسایی پردرآمدها در بخش هزینه‌ای بوده و البته هنوز برای آن تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته و احتمالاً یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال آینده نیز برای همه ادامه خواهد یافت.

به هر حال هنوز مشخص نشده است که بالاخره عظمی برای حذف یارانه نقدی اقشار پر درامد وجود دارد یا نه؟ تابناک نوشت اما آن گونه که از گفته های نمایندگان بر می آید سال آینده نیز همه کسانی که یارانه دریافت می کرده اند همچنان از دولت یارانه نقدی خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها