أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۲۹۰۸۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
مستند «جاده نمناک» به زندگی و فعالیت های مبارزاتی شهید سید مجتبی هاشمی قندی می پردازد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، خود و خانواده ‌اش به دفعات از سوی مجاهدین خلق، تهدید به مرگ شدند ولی پس از بازگشت از جبهه ها، مغازه لباس ‌فروشی ‌اش را دوباره باز کرد و به فعالیت مشغول شد.

شهید «سید مجتبی هاشمی قندی هاشمی» البته پیش از این بارها آماج حملات تروریستی قرار گرفته بود؛ زمانی که در عملیات ثامن ‌الائمه (شکست حصر آبادان) حضور داشت مورد هدف چندین عملیات تروریستی ناکام از سوی منافقین قرار گرفت و حتی اعلامیه‌ هایی که در آن نام سید مجتبی و چند تن دیگر از اعضای فداییان اسلام به عنوان اشخاصی که توسط مجاهدین خلق اعدام می شوند هم توزیع شده بود؛ عاقبت در آستانه ماه رمضان سال 1364 از پشت سر هدف گلوله تیم‌ های ترور مجاهدین خلق قرار گرفت و به شهادت رسید.

سید مجتبی هاشمی در 1319 در خانواده ای روحانی و پرجمعیت در تهران متولد شد؛ وی با شهید اندرزگو آشنا شد و در جریان انقلاب قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب از اولین اعضای کمیته بود و در غائله پاوه جزء نیروهای مقاومت بود. در جبهه جنوب گروه فدائیان اسلام را تأسیس و تا سال 1364 در همانجا فعالیت کرد.

او در کنار مصطفی چمران، تنها فرماندهان جنگ ‌های نامنظم در ایران بود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این مستند را به کارگردانی محسن استاد علی تهیه کرده؛ مستندی که قرار است ساعت 19.30 پنجشنبه 9 بهمن از شبکه افق پخش شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها