کد خبر: ۲۹۰۸۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به آیت الله آملی لاریجانی؛
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان طی نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، ضمن تشکر از ایشان به خاطر قاطعیت در صدور حکم معاون اول دولت دهم، خواستار تداوم این قاطعیت در سایر پرونده‌ها علی الخصوص پرونده مهدی هاشمی شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان سمنان، طی نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، ضمن تشکر از ایشان به خاطر قاطعیت در صدور حکم معاون اول دولت دهم، خواستار تداوم این قاطعیت در سایر پرونده‌ها علی الخصوص پرونده مهدی هاشمی شدند.

متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهاد نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.»

بخشی از فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی به سران سه قوه

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

آنچه که باعث شد که امروز قلم در دست گیریم و چند کلمه ای برایتان بنویسیم، امتحان سختی است که دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی پیش رو دارد و امید است که این سطور بتواند کمک کوچکی باشد تا جنابعالی و همکارانتان با موفقیت از این امتحان الهی بیرون بیایید.

برپایی عدل و داد در جامعه اسلامی از چنان اهمیتی برخوردار است که مولای متقیان حضرت علی(ع) هدف خویش از پذیرفتن خلافت را جز احیای عدالت، دادگری و بسط قسط و عدل و احقاق حقوق و اقامه حدود و حمایت از مظلومان و مستضعفان و مقابله با طغیان‌گران و زورگویان نمی داند .

جنابعالی حتما داستان زن اشراف زاده­ی بنی مخزوم در زمان رسول اکرم(ص) را شنیده اید. نبی مکرم اسلام(ص) به کسانی که برای شفاعت زن سارقه­‌ی بنی مخزوم آمده بودند، خشمگینانه فرمودند: «اقوام و ملل پیشین دچار سقوط و انقراض شدند؛ زیرا در اجرای قانون تبعیض روا می‏ داشتند. هرگاه یکی از طبقات بالا مرتکب جرم می‏ شد، او را از مجازات معاف می‏کردند و اگر کسی از زیر دستان به جرم مشابه آن مبادرت می‏ ورزید، او را مجازات می کردند. قسم به خدایی که جانم در دست اوست در اجرای قانون در باره هیچ کس کوتاهی و سستی نمی‏ کنم. اگر چه مجرم از نزدیکان من باشد» .

رئیس قوه قضاییه

امروز ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی بیش از پیش به دستگاه قضایی خود می بالد و افتخار می کند که برخوردی قاطع و شجاعانه با ماجرای پرونده خیابان فاطمی، بدون در نظر گرفتن منصب عالی متهم ردیف اول آن در دولت قبلی، داشته است. قوه قضاییه با این اقدام خود دوباره امیدها در دل مردم برای محاکمه و مجازات آقازاده­‌ها و دانه­ درشت­های کشور را زنده کرد و نشان داد که که رابطه سببی و نسبی با فلان شخصیت باعث مصونیت قضایی نبوده و برخورد با متخلف در جامعه اسلامی مسئول و غیر مسئول نمی شناسد که این از برکات جمهوری اسلامی است.

اما این ابتدای راه پرپیچ و خم مبارزه با دانه درشت های مفاسد اقتصادی است و آزمون های سخت دیگری در راه است. امروز پرونده «فساد نفتی کرسنت»، «فساد نفتی استات اویل»، «رانت 650 میلیون یورویی» و «پرونده بابک زنجانی» خان‌های دیگری از این امتحان سخت الهی است که دستگاه قضا با آن مواجه است، که شاید مورد توجه ترین آن ها برخورد با فساد آقازاده‌هایی است که از موقعیت خود به جای خدمت، در راستای خیانت به ملت و انقلاب بهره برده اند و بارز ترین آن پرونده «مهدی هاشمی» است. فردی که فساد­های اقتصادی­‌اش در پرونده‌های نفتی شهره عام و خاص است و کاسب کاری تحریم و حضور فعال وی در فتنه 88 برای همگان محرز شده و  تنها گوشه­‌ای از اتهامات ایشان پرونده‌ای چند صد صفحه‌ای را رقم زده است.

حال که این پرونده واپسین روزهای خود را می­گذراند، چشم امید مردم انقلابی این مرز و بوم به دستان شماست و انتظار می­رود که با صدور حکمی قاطع بار دیگر سلامت قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی که دارای منصب و منسب هستند را به نمایش گذارده و اعتماد بیش از پیش مردم به دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی را جلب کنید.

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

حال که دانه درشت­ها و آقازاده­ هایی که پشتشان به منصب و نسب گرم بوده خطر را بسیار نزدیک خود احساس کرده و می­‌دانند که در آینده نه چندان دور نوبت به خودشان خواهد رسید با همکاری باند­های ثروت و قدرت و با اعمال فشار­های سنگین به دنبال آن هستند که دستگاه قضا را در اجرای عدالت متزلزل کند. اما بدانید که این فشار­ها و لابی­‌گری­‌ها، هیچ از وظیفه سنگینی که بر گردن شماست کم نمی­‌کند و وای بر روزی که این فشارها کوچکترین شک و تردیدی را در دل شما بیندازد که آن روز شما در پیشگاه خداوند متعال، ائمه معصومین(ع)، امام امت و شهدای انقلاب اسلامی مسئول هستید و بترسید از آن روز.

به عنوان آخرین نکته بدانید که تا روزی که دستگاه قضا بر مدار عدالت حرکت کند از حمایت جریان دانشجویی مسلمان  و مردم انقلابی برخوردار است. پس ترسی به دل راه ندهید و با توکل بر خداوند منان و عزمی راسخ به مبارزه با این مفسدان بپردازید.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها