أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۰۸۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
بیرانوند
دروازه‌بان جوان تیم‌ملی‌ گفت: «من که اصلا بازی نکردم از مسئولان خواهش می‌کنم به راحتی این مربی را از دست ندهند و بگذارند کارش را کند.»

به گزارش پایگاه 598، وقتی علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم‌ملی در ضربات پنالتی مقابل عراق نتوانست حتی یک ضربه عراقی‌ها را مهار کند خیلی‌ها اعتقاد داشتند اگر کی‌روش هر سه تعویضش را انجام نداده بود می‌توانست از علیرضا بیرانوند به جای حقیقی استفاده کند.

 

در این خصوص و در مورد شرایط تیم‌ملی در استرالیا صحبت های علیرضا بیرانوند را بخوانید.

 

* با اینکه تیم‌ملی حذف شد ولی با استقبال باشکوهی به ایران بازگشتید. در این رابطه صحبت می‌کنی؟

- باور کنید از همان روزی که وارد استرالیا شدیم و تا روزی که برگشتیم به ایران هواداران ما را تنها نگذاشتند و استقبال آنها بی‌نظیر بود. درست است که ما شرمنده شدیم و نتوانستیم جایگاه خوبی را کسب کنیم ولی هواداران چند برابر ما را شرمنده کردند و امیدوارم کارلوس کی‌روش را حفظ کنند تا در آینده جبران کنیم. حق ما حذف از مرحله یک هشتم نهایی نبود ولی همه دیدند چه اتفاقاتی دست به دست هم داد تا تیم شایسته ایران را حذف کنند. در استرالیا همه ایران را یکی از فینالیست‌ها می‌دانستند اما داور چنین اجازه‌ای نداد.

 

* قبول داری حتی وقتی از جام جهانی بازگشتید این‌گونه از تیم‌ملی استقبال نشد.

- دست همه مردم و حتی رسانه‌ها درد نکند که همه جوره از تیم‌ملی حمایت کردند و این نشان می‌دهد کی‌روش را دوست دارند. اگر چه بعضی‌ها نیز انتقاد می‌کنند ولی در کل کی‌روش زیاد مخالف ندارد و باید تا جام جهانی روسیه حفظش کنند. باور کنید من که اصلا بازی نکردم از مسئولان خواهش می‌کنم به راحتی این مربی را از دست ندهند و بگذارند کارش را کند.

 

* در استرالیا بعد از میزبان، ایران خیلی طرفدار داشت. هواداران در مورد کی‌روش و نحوه بازی‌های تیم‌ملی چیزی نمی‌گفتند؟

- فقط حمایت کردند و خیلی دوست داشتند تا فینال برویم ولی اتفاقات نگذاشت. آنها نیز قبول داشتند داوری‌ها به ضرر ایران بود و ما مستحق حذف نبودیم. ما حس می‌کردیم بازی‌ها در ایران برگزار می‌شود. حتی چند نفر از همشهریانم را در استرالیا دیدم که کلی به من لطف داشتند.

 

* چرا در بازی با عراق این همه حاشیه به وجود آمد؟

- تا قبل از اخراج پولادی مشکلی نبود و تیم‌ملی داشت بازی منطقی ارایه می‌داد و جلو هم افتاده بودیم اما یک اشتباه از سوی داور که خودش هم اشتباهش را متوجه شده بود روند مسابقه را به کلی تغییر داد. باور کنید تلویزیون درست و حسابی تصویر را نشان نداد. پولادی تا وسط زمین رفت و بازیکنان عراق دنبال داور دویدند و گفتند او کارت زرد دارد. بنجامین هم مجبور شد اخراجش کند.

 

* روی نیمکت اتفاق خاصی رخ نداد؟

- خب، همه تعجب کرده بودیم چون باورمان نمی‌شد. کار از کار گذشته بود و با این حال بهترین بازی را بازیکنان انجام دادند ولی پنالتی‌ها 50-50 است و کاری هم نمی‌شود کرد.

 

* اکثر کارشناسان اعتقاد دارند اگر در ضربات پنالتی جای تو با حقیقی عوض می‌شد. شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد؟

- من همان موقع هم گفتم و الان هم می‌گویم که حقیقی بازی‌های خوبی انجام داد و اگر دستش آسیب دیده نبود می‌توانست بهتر عمل کند. به هر حال کادر فنی تشخیص داد حقیقی تا پایان مسابقه در زمین باشد و من هم با تشکر از کارشناسان اعتقاد دارم ضربات پنالتی 50-50 است.

 

* خودت را آماده کرده بودی که اگر خواستند تعویض شوی؟

- من همیشه آماده بودم و بهترین تمرینات را انجام دادم و آنقدر روحیه داشتم که الان هم آن را حفظ کرده‌ام. البته معلوم نبود که من هم زمین می‌رفتم پنالتی‌ها را می‌گرفتم. فوتبال همین است و از این اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد.

 

* شاید هم مثل دوره قبل که طالب لو جای رودباریان را گرفت و تنها موفق به گرفتن یک پنالتی شد همان اتفاق برای تو هم تکرار می‌شد. قبول داری؟

- بله، من نظرم این است که بازیکنی که در جریان بازی بوده شرایط بهتری دارد و حقیقی هم شرایطش بهتر بود.

 

* چرا امیری نتوانست پنالتی بزند. با توجه به شناختی که از او داری روحیه پنالتی زدن را داشت؟

- وقتی قوچان‌نژاد نرفت پنالتی بزند من با خودم گفتم خدا کند به امیری نرسد چون هم اتاقی، همبازی، همشهری و مهمتر از همه بچه محل خودم است و از روحیات او خبر داشتم. امیری بازیکن احساسی است. گر چه او خوب هم پنالتی زد ولی از شانس بدش توپ به تیر خورد و فکر کنم بیشتر از همه من گریه کردم به این دلیل که می‌دانستم چه شرایطی دارد.

 

* خیلی‌ها دعا می‌کردند تیم‌ملی دوم نشود و به ژاپن نخورد.

- این اتفاق افتاد اما عراق ما را حذف کرد.

 

* فکر می‌کنی با ژاپن بازی می‌کردید بهتر بود یا عراق؟

- اکثر تیم دعا می‌کردند و مهمتر از همه تلاش می‌کردند که حریف ژاپن نشویم اما دیدید ژاپن به تیمی باخت که ایران آن را در جریان نود دقیقه شکست داده بود. فوتبال همین است و حریف آسانی در مسابقات وجود ندارد و دیدید که کره هم به راحتی عراق را شکست داد.

 

* کدام تیم را شایسته قهرمانی می‌دانی؟

- استرالیا شرایط خوبی دارد و به جز اینکه خوب فوتبال بازی می‌کند از میزبانی هم برخوردار است و احتمال قهرمانی‌اش زیاد است.

 

* ولی در مرحله گروهی به کره باخت.

- در آن بازی استرالیا باید پنج گل به کره می‌زد و اگر اتفاق دیگری در فینال رخ دهد فکر کنم همان داستان قهرمانی یونان در استرالیا هم رخ می‌دهد و دو تیم از یک گروه به فینال می‌رسند و در نهایت تیمی که خوب دفاع می‌کند قهرمان می‌شود.

 

* راستی خیلی‌ها از پورعلی گنجی به عنوان پدیده مسابقات نام می‌برند. نظر تو چیست؟

- مرتضی واقعاً خوب بازی کرد و توانست بالاتر از حد انتظار ظاهر شود. کیفیت همه بازیکنان بالا بود و حتی غفوری، امیری، آزمون، جهانبخش و سایر نفرات عالی کار کردند و امیدوارم این جوان‌ها را کی‌روش به آنچه که استحقاقشان را دارند برساند.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها