يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۹۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
پژوهشگران هلندی دریافته اند که بزرگی بینی عاملی طبیعی برای ممانعت از ابتلا به بسیاری از بیماری‌هاست و افراد را از ابتلا به سرماخوردگی و ویروس‌های بیماری آنفلوانزا محافظت می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ این اعتقاد از دیر باز در میان مردم رواج داشته است که افراد دارای بینی بزرگ افرادی باهوش هستند!

با وجود اینکه مردم اغلب افراد صاحب بینی‌های بزرگ را مورد تمسخر قرار می‌دهند، نتایج تحقیقی که به تازگی صورت گرفته است، ثابت می‌کند که بینی بزرگ، صاحبش را از ابتلا به سرماخوردگی و ویروس‌های بیماری آنفلوآنزا محافظت می‌کند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که هر چه اندازه بینی بزرگتر باشد این امر به عنوان یک عامل طبیعی مانع ورود ذرات گرد و غبار و باکتری‌های منتشره در هوا به بدن می‌شود.

بینی بزرگ، هفت درصد کمتر از بینی عادی آلودگی‌های هوا را جذب و مانعی برای ورود میکروب‌ها از طریق دهان می شود و عوارض تب یونجه را نیز کاهش می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها