يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۹۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
اکولیزوماب، یا دارویی که به «سولیریس» موسوم است، از سوی وزارت بهداشت بریتانیا اجازه ورود به بازار را یافت. این دارو به گفته مقامات بهداشتی بریتانیا گران‌ترین داروی جهان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر آنلاین ؛ سولیریس برای درمان یک بیماری کلیوی نادر که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا هستند کاربرد دارد.

مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند که تامین این دارو برای این بیماران در این کشور در سال ۸۲ میلیون پاند هزینه خواهد داشت، و این دارو می‌تواند این بیماران را از خطر مرگ نجات دهد.

این دارو برای بیمارانی است که مبتلا به همولیتیک اورامیک سیندرم هستند، بیماری خطرناکی که باعث می‌شود تا رگهای خونی ملتهب شده و لخته‌های خود در سراسر بدن ایجاد گردد.

در حال حاضر ۲۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا هستند، و هر ساله بین ۵۰ تا ۶۰ نفر به آن دچار می‌شوند. این بیماران دائما در معرض اختلال و نارسایی در اندامهای حساس بدن، به ویژه کلیه‌های خود هستند.

  هزینه سنگین این دارو بحث‌هایی را در محافل درمانی بریتانیا گشوده است، و این در حالی است که بیماران سرطانی در حال حاضر به دلیل سنگینی هزینه درمان با دشواریهایی روبرو هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها