يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۰۰۵
زمان انتشار: ۲۲:۴۴     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت چین را بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران خواند و گفت: 29 درصد از کل صادرات ایران به چین صورت می‌گیرد و از سوی دیگر یک چهارم نیازهای کشورمان را چینی‌ها تامین می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ مجتبی موسویان روز گذشته در همایش تجارت ایران و چین اظهار کرد:‌ براساس آمار 10 ماه منتهی به دی امسال، هشت‌میلیارد و 110 میلیون دلار کالای غیرنفتی به چین صادر شده که این رقم 29 درصد از میزان صادرات ایران به کشورهای دیگر را تشکیل می‌دهد.


موسویان اظهار کرد:‌ مسوولان چینی قصد دارند در سال 2020 بیشترین میزان درآمدهای توریستی حاصل از گردشگری را در دنیا جذب کنند و از طریق برند و توسعه فناوری‌ها ثروت به‌دست آورند.
مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در نظر داریم با کشورهایی مثل چین مراودات خود را گسترش دهیم، اظهار کرد: فرهنگ غنی کشور چین و اصلاحاتی که آنها انجام داده‌اند رمز موفقیت‌شان بوده است.
وی با بیان اینکه چین با جذب 120 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دنیا، مقام اول را به خود اختصاص داده است، افزود: این کشور توانسته 80 میلیارد دلار در خارج از کشورش سرمایه‌گذاری کند و ایران به‌عنوان هشتمین کشوری است که چین در آنجا سرمایه‌گذاری کرده است.
همچنین در این همایش عباس خالقی‌تبار، مدیر مرکز آموزش بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اظهار کرد: به‌دنبال پیدا کردن راهکارها و پیشنهادهایی در رابطه با توسعه فعالیت‌ها با چین هستیم که در این زمینه بخش خصوصی به اطلاعاتی نیاز دارد تا بتواند حداقل با رویکردی میان‌مدت اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
خالقی تبار با بیان اینکه کشور چین به‌عنوان موتور محرکه تولید است، با طرح این پرسش که معجزه اقتصادی چین چگونه به وقوع پیوسته و رمز موفقیت این کشور در مهندسی معکوس چیست؟ اظهار کرد:‌ دغدغه تجار ایرانی اعتبارسنجی و صحه سنجی تجار چینی است. اگر فضای مفاهمه سیاسی و اقتصادی با چین که به خوبی آغاز شده ادامه یابد، می توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.
مدیر مرکز آموزش بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با بیان اینکه باید به نقش مشترک اتاق‌های بازرگانی و تاثیرات آنها در این زمینه توجه کنیم، گفت: اولین و مهم‌ترین بحث این است که بدانیم نیازهای اساسی بازار 3/1 میلیاردی مصرف در چین چیست و به خوبی آن را بشناسیم.
وی افزود: برای همکاری مشترک با این کشور باید استاندارد کالاهایی که قرار است صادر شود را به خوبی شناسایی کنیم؛ چراکه کیفیت زندگی در این کشور با گذشته‌ها فرق کرده و باید کالاهایی به آنجا صادر می‌شود کیفی باشد. خالقی‌تبار با بیان اینکه اگر بخواهیم مدیریت هوشمندانه‌ای در حوزه کیفی‌سازی کالاها از چین داشته باشیم باید از مدل‌های مشخصی پیروی کنیم، گفت: باید بهترین و سریع‌ترین مسیرهای حمل‌و‌نقلی به چین شناسایی شود و بحث تبادلات پولی و راهکارهایی برای برون رفت از تحریم بانکی نیز در نظر گرفته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها