أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۰۰۷
زمان انتشار: ۲۲:۴۴     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
باید دید روند کلی قیمت جهانی طلا در سال 2015 که غالبا نزولی پیش‌بینی شده، تا چه اندازه شیب صعودی آن را در داخل که براساس افزایش آرام‌آرام نرخ دلار رقم خورده است، تعدیل می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ نتایج یک نظرسنجی در مورد چشم‌انداز قیمت جهانی طلا که توسط رویترز انجام شده، حاکی از آن است که قیمت طلا در سال 2015 نیز برای سومین سال متوالی کاهش پیدا خواهد کرد، اما این کاهش راه را برای افزایش قیمت در سال 2016 هموار خواهد کرد.

البته در همین حال، تحلیلگران کاهش قیمت جهانی طلا به کمتر از 1250 دلار را در میان مدت بعید دانسته‌اند.

درست است که در دو هفته اخیر عواملی همچون پیش‌بینی کاهش بیش‌تر سطح رشد اقتصادی جهان در سال 2015 از سوی صندوق بین‌المللی پول، افزایش محرک‌های اقتصادی از سوی بانک مرکزی اروپا و پیروزی حزب چپ‌گرا در انتخابات یونان افزایش قیمت طلا را تا حول و حوش 1300 دلار رقم زد اما از سوی دیگر همین کاهش سطح رشد اقتصادی جهان، ممکن است بانک مرکزی آمریکا را مجبور کند که زمان اجرای سیاست افزایش نرخ بهره را به تعویق بیندازد.

قبل از اعلام پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی آمریکا در نظر داشت با بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور، نرخ بهره را که به نزدیک صفر تقلیل داده بود را افزایش دهد اما اکنون انتظار می‌رود بانک مرکزی به کاهش رشد اقتصادی جهان توجه کرده و برنامه خود مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره آرام‌تر می کند.

اما در همین حال که قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی حدود 1290 دلار است، در بازار ایران نیز تا این لحطه قیمت سکه حوالی همان یک میلیون و 30 تا 40 هزار تومان و هر گرم طلا نیز حدود 105 هزار تومان است.

حال باید دید روند کلی قیمت جهانی طلا در سال 2015 که غالبا نزولی پیش‌بینی شده، تا چه اندازه شیب صعودی آن را در داخل که براساس افزایش آرام‌آرام نرخ دلار رقم خورده است، تعدیل می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها