کد خبر: ۲۹۱۰۰۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۴     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
شاخص 14 روزه قدرت نسبی طلا حول و حوش 70 است و به سرمایه گذاران علامت می دهد که احتمال تغییر روند حرکت قیمت و صعودی شدن آن وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ نتیجه انتخابات یونان، نگرانی خروج این کشور از منطقه یورو را افزایش داد و به بی‌اطمینانی بازار افزود؛ عاملی که در کوتاه مدت، تقاضای طلا را افزایش می‌دهد.

با پیروزی حزب چپ‌گرای سیریزا (حزب مخالف ریاضت اقتصادی) در انتخابات یونان، احتمال این‌که این کشور به دنبال تجدید مذاکرات در مورد شرایط کمکهای بین‌المللی باشد، قوت گرفت و این موضوع نرخ طلا را دیروز نزدیک به رکورد قیمت آن در 5 ماه گذشته، یعنی 1299.31 دلار در هر اونس رساند.

پیش از این نیز اعلام کاهش سطح رشد اقتصادی جهان در سال 2015 از سوی صندوق بین‌المللی پول و افزایش محرک های اقتصادی از سوی بانک مرکزی اروپا قیمت اونس طلا را به 1307.62 دلار در روز پنجشنبه رسانده بود که بالاترین قیمت از 15 اوت (24 مرداد) محسوب می شود.

در همین حال، موجودی طلای اس.پی.دی.آر گلد تراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان، جمعه گذشته به 741.65 تن افزایش یافت و برای دومین هفته متوالی یک روند صعودی را تجربه کرد.

همچنین براساس اعلام کمسیون معاملات آتی طلای آمریکا، در هفته منتهی به 20 ژانویه (30 دی)، خرید طلا توسط سرمایه گذاران به امید افزایش قیمت در آینده، 27 درصد افزایش یافت و تعداد قراردادهای خرید به 145 هزار و 732 قرارداد آتی و آپشن رسید.

در بازار داخل نیز طلا متأثر از متغیر قیمت جهانی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 4 هزار تومان رشد یک میلیون و 43 هزار تومان قیمت خورد.

گرچه امروز قیمت طلا با اندکی کاهش تا این ساعت به حدود 1280 دلار در هر اونس رسیده است اما شاخص 14 روزه قدرت نسبی طلا حول و حوش 70 است و به سرمایه گذاران این علامت را می‌دهد که احتمال تغییر روند حرکت قیمت و صعودی شدن آن وجود دارد.*

*شاخص 14 روزه قیمت نسبی یا آر.اس.ای، نوسان سنجی است که سرعت و تغییر حرکت قیمت را اندازه می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها