يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۰۱۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۷     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
کاهش بهای نفت تضعیف روبل روسیه را به همراه داشت که به نوبه خود موجب تشدید نرخ تورم شد که در شرایط کنونی به 12/5 درصد می رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ آنتون سیلوانف وزیر دارائی روسیه از زیان 200 میلیارد دلاری روسیه بر اثر کاهش بهای نفت و تحریم های غرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، سیلوانف روز چهارشنبه در جلسه شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) که به بحث در مورد طرح دولت روسیه برای مقابله با بحران مالی اختصاص داشت گفت: شوک های خارجی، دویست میلیارد دلار به توازن مالی روسیه ضربه زده است.

وی افزود: این مساله در وهله اول به دلیل کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی بوده است.

روسیه روزانه حدود 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند که نیمی از آن را به خارج صادر می کند و درآمدهای نفتی بخش قابل توجهی از درآمدهای ارزی این کشور را تشکیل می دهد.

وزیر دارائی روسیه گفت: کارشناسان این وضعیت را درازمدت پیش بینی می کنند و افزایش سریع قیمت نفت همانند آنچه که در جریان بحران سال های 2008 و 2009 شاهد بودیم رخ نخواهد داد و نباید چنین انتظاری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: کاهش بهای نفت تضعیف روبل روسیه را به همراه داشت که به نوبه خود موجب تشدید نرخ تورم شد که در شرایط کنونی به 12/5 درصد می رسد.

سیلوانف معتقد است که بهای نفت از 50 دلار برای هر بشکه در شرایط کنونی به تدریج افزایش خواهد یافت اما بعید است که به 100 دلار برسد.

در طرح مقابله با بحران مالی که امروز دولت روسیه آن را تایید کرد در کنار کاهش هزینه ها، افزایش درآمد بازنشستگان و حمایت از بانک های اصلی این کشور پیش بینی شده است.

در این طرح پرداخت یک هزار میلیارد روبل (معادل 15 میلیارد دلار) وام به بانک ها برای اجرای طرح های مهم و حمایت از بخش هایی همچون صنایع و کشاورزی پیش بینی شده است.

ارائه یارانه های اضافی به مبلغ 740 میلیون دلار ، کمک به صنایع دفاعی روسیه و افزایش مستمری بازنشستگان به عنوان قشر آسیب پذیر این کشور ازجمله اجزای طرح مقابله با بحران مالی دولت روسیه است.

در همین حال ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز در دیوان محاسبات روسیه با انتقاد از رویه استفاده از مبالغ بودجه بر ضرورت اصلاح این وضعیت در شرایط کنونی روسیه و تحریم این کشور اشاره کرد و مقامها و کارشناسان این دیوان را به بازرسی های دقیق برای افزایش کارایی مبالغ طرح مقابله با بحران موظف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها