يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۰۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
الهام چرخنده با حضور در حرم حضرت معصومه (س) حکم خادمی بارگاه کریمه اهل بیت(س) را از آیت الله سعیدی دریافت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، آیت الله سید محمد سعیدی، در همایش نورالکریمه که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسن عسگری علیه السلام، اظهار داشت: این امام همام در روایتی ما را به تقوای الهی دعوت می‌کند.

وی کار کردن برای خدا را از دیگر توصیه‌های این امام همام در این روایت معرفی کرد و گفت: هر که در این مسیر قدم گذاشت و شیرینی این کار را فهمید، از مسیری که انتخاب کرده، خسته نشده است. راستگویی از دیگر توصیه‌های امام حسن عسکری (ع) در این روایت است.

آیت الله سعیدی با بیان این که یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، راست نگفتن برخی افراد در تعاملات و ارتباطات است، تصریح کرد: این امام همام در ادامه ما را به امانت‌داری و داشتن سجده طولانی و خوشرفتاری با همسایه توصیه  می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) در ادامه این روایت بیان می‌دارد که این راه، راه نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با اشاره به جسارت‌های صورت گرفته به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) گفت: اهانت به پیامبر اسلام از گذشته وجود داشته و متأسفانه امروز نیز شاهد چنین اقدام شنیعی هستیم.

آیت الله سعیدی با بیان این که اهل بیت (ع) رسالت خود را انجام داده اند، حال وظیفه ماست که به رسالتی که بر دوش داریم، عمل کنیم، افزود: جذب افراد به تعالیم اسلامی و انجام واجباتی دینی، یک وظیفه است؛ ما باید تا اندازه‌ای که می‌توانیم نسبت به اهل بیت (ع) ادای حق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که امام زمان‌مان در میان مردم محبوب شود؛ یعنی این که ما تماماً در خدمت حضرت ولی عصر(عج) و آموزه‌های دینی باشیم. امام زمان، زمانی از ما راضی خواهد شد که به آنچه اسلام بر دوش ما گذاشته، عمل کنیم.

در پایان این مراسم، ضمن تجلیل از الهام چرخنده حکم خادمی بارگاه کریمه اهل بیت(س) توسط آیت الله سعیدی به وی اعطا شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها