أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۰۶۸
زمان انتشار: ۲۱:۳۱     ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
سخنرانی مهم سید حسن نصرالله در مراسم شهدای قنیطره:
سید حسن نصرالله با تمجید از شهید جهاد عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت اعلام کرد : وقتی نتانیاهو و یعلون خارج می شوند و رزمندگان مقاومت را تهدید می کنند، آنچه را که امام زین العابدین(ع) به یزید گفت، به نتانیاهو و یعلون می گویند که آیا می خواهید ما را از شهادت بترسانید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی خود را در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که چند روز پیش در قنیطره در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خیل شهدای مقاومت بر ضد اشغالگری پیوستند، آغاز کرد.



در این مراسم شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی لبنان و همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران هم حضور دارند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در آغاز سخنرانی خود به روان پاک حضرت محمد(ص) و عترت پاکش درود فرستاد. دبیرکل حزب الله در ادامه به آیه ای از قرآن کریم درباره شهادت اشاره کرد و گفت : در آغاز مایلم سخنانی را در خصوص کاروان شهدا و همبستگی مردم در این زمینه بیان کنم و در  ادامه به عملیات ترور در قنیطره و عملیات مقاومت در مزارع اشغالی شبعا اشاره می کنم.

وی در ابتدای سخنانش شهادت رزمندگان مقاومت را به خانواده شهدای قنیطره تسلیت گفت و افزود: ابتدا به خانواده های شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و درجات عالی را نزد خداوند برای شهدای مقاومت مسئلت می‌کنم‬‎. از خداوند می خواهم که شهدای شما را شفیعان شما و ما در روز قیامت قرار دهد و به شما صبر و اجر عنایت فرماید.

سید حسن نصرالله از کسانی که با حزب الله ابراز همبستگی کردند و شهادت رزمندگان مقاومت را تسلیت گفتند، تشکر و قدرانی کرد و گفت: با همچنین از تمام کسانی که به خاطر این شهدای بزرگ با ما به شیوه های مختلف ابراز همبستگی کردند از لبنان تا فلسطین، سوریه، ایران، موریتانی، پاکستان و جهان اسلام و کشورهای عربی و تمام کسانی که از عملیات بزرگ مقاومت در مزارع شبعا تمجید و ابراز همبستگی کردند، قدردانی می‌کنم‬.

وی افزود: از مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان که از همان لحظه نخست ترور جنایتکارانه در قنیطره در بالاترین سطح آمادگی و مسئولیت پذیری قرار داشتند نیز تشکر می‌کنم. لازم است از ملت عزیز لبنان ملت مقاوم و تمام کسانی که در کنار مقاومت قرار داشته اند از همان لحظه ترور جنایتکارانه در قنیطره و با وجود مخاطرات امنیتی در مراسم تشییع شهدا شرکت و از هر گزینه ای که مقاومت در پیش گرفت، حمایت کرده اند، قدردانی می‌کنم.

سید حسن نصرالله که سخنانش با ابراز احساسات مردم حاضر در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره روبرو می شد، از شهدای ارتش لبنان که در نبرد با تروریست ها و دفاع از لبنان در برابر تروریست های تکفیری مسلح به شهادت رسیدند، تمجید کرد.‬‎

وی با اشاره به همسویی و اتحاد گروه های تروریستی تکفیری و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: به شهدای ارتش لبنان که در راس بعلبک در نبرد با تکفیری ها به شهادت رسیدند، درود می فرستم.‬‎

دبیرکل حزب الله در ادامه با آوردن نام شهدای قنیطره از جمله شهید "الله دادی" از جمهوری اسلامی ایران گفت: به این شهدا اعلام می کنم بر شما مبارک باد و گوارای شما باد حسن عاقبت‬‎ و رستگاری. اما شما ای برادران و فرزندان و شهدای عزیزمان که به زندگی عزتمندانه و سعادت اخروی نائل شدید و ازخداوند می خواهیم به ما کمک کند در راه شما باقی بمانیم و راه شما را ادامه دهیم.آرزو داریم که خداوند نیز افتخار شهادت آنها را نصیب ما کند.

نصرالله افزود: شهدای مقاومت، وابستگی و تعلق تمام خانواده‌ها به مدرسه جهاد و شهادت را نشان دادند شهدای قنیطره از طریق شهادت خود، استمرار حضور فرماندهان را در میدان بیان کردند. شهدای مقاومت، وابستگی و تعلق تمام خانواده ها به مدرسه جهاد و شهادت را نشان دادند شهدای قنیطره از طریق شهادت خود، استمرار حضور فرماندهان را در میدان بیان کردند.‬‎

سید حسن نصرالله با تمجید از شهید جهاد عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت اعلام کرد : وقتی نتانیاهو و یعلون خارج می شوند و رزمندگان مقاومت را تهدید می کنند، آنچه را که امام زین العابدین(ع) به یزید گفت، به نتانیاهو و یعلون می گویند که آیا می خواهید ما را از شهادت بترسانید.

وی با اشاره به شهادت رزمندگان مقاومت در خاک سوریه اظهار داشت: آمیخته شدن خون لبنانی و ایرانی در خاک سوریه را به تصویر کشیدند  و وحدت قضیه و سرنوشت و یکی بودن میدان نبرد را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تجزیه دولت ها و جریان های سیاسی و دسته بندی موجب شکست و ناکامی بوده و این خون است که ما را وارده دوران پیروزی کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: رزمندگان مقاومت در خط مقدم جبهه‌ها هستند و دنیا هرگز قادر نخواهد بود میان آنها و آنچه به آن ایمان دارند، مانع  ایجاد کنند‬‎. وی با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در اسیر کردن هزاران فلسطینی و اشغال جولان سوریه و تجاوزات مستمر به لبنان و مناطق دیگر به ویژه سوریه اعلام کرد این رژیم به طور واضح از گروه‌های تروریستی تکفیری با هدف ویرانی سوریه و ارتش آن حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه "اسرائیل در روز روشن مواضع ارتش سوریه را بمباران می کند" گفت: اسرائیل ساده ترین حقوق بشر را نقض می کند و از جنگ سوریه سوء استفاده می کند و به آن دامن می زند. اسرائیل به قطعنامه ای که برخی آن را تقدیس می کنند احترام نمی گذارد و پایبند نیست.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اسرائیل شب و روز به تجاوزات خود ادامه می دهد لبنان در معرض تجاوزات مستمر اسرائیل قرار دارد اسرائیل از اوضاع منطقه به شدت استفاده می‌کند‬‎ .اسرائیل اکنون در وضعی است که احساس می کند می تواند همه را هر زمانی که بخواهد تهدید کند.

وی با انتقاد از اتحادیه عرب و مواضع سازشکارانه رژیم های عربی گفت در حقیقت باید گفت که اصلا نهادی به نام اتحادیه عرب وجود ندارد‬.  نصرالله با انتقاد از سیاست‌های رژیم های عربی و اتحادیه عرب خاطر نشان کرداسرائیل از وجود شکاف های عربی و اسلامی و ضعف کامل دولت های عربی و حتی آنچه اتحادیه عرب خوانده می شود، سوء‌استفاده می کند. هنگامی که درگیری در داخل کشورهای عربی باشد، پول و سلاح و رسانه های عربی هم حضور دارند، تجربه جنگ ظالمانه سال گذشته علیه غزه بهترین شاهدی بر این مدعاست. هنگامی که نبرد ، نبرد با اسرائیل باشد، تصمیم گیری عربی مستقلی هم وجود ندارد.

سید حسن نصرالله خاط نشان کرد، روز یکشنبه پیش از ظهر،‌بالگردهای اسرائیلی دو خودرو غیر نظامی را هدف قرار دادند که به شهادت برادران ما منجر شد که در حال انجام گشت زنی بودند. دشمن تصمیم به ترور شهدای قنیطره را قبلا گرفته بود و بر آن اصرار داشت‬‎. تصمیم به ترور شهدای قنیطره در بالاترین سطح تصمیم گیرندگان دشمن اتخاذ شد.

وی افزود: ما در مقابل عملیات تروریستی آشکارقرار داریم که کاملا شبیه عملیات ترور شهید عباس الموسوی و همسرش و فرزندش در سال 1992 بود که هرگز تصادفی نیست‬‎. ما به این شهدای خود افتخار می کنیم و به پشتوانه آنها احساس سربلندی می کنیم و آنها را شهدای مقاومت و راه قدس می دانیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام اینکه" اولین اقدام غافلگیرکننده ای حزب الله برای اسرائیل اعلام اسامی شهدای مقاومت نیم ساعت پس از ترور بود‬‎" تاکید کرد: اسرائیل گمان می‌کرد که حزب الله هرگز به عملیات ترور شهدای مقاومت در قنیطره پاسخ نمی دهد و گمان می کرد که حزب الله در وضعی متزلزل و ضعیف قرار دارد.

نصرالله افزود: قاتل(رژیم صهیونیستی) آشفته و سردرگم شد در حالی که مقتول واضح و شفاف بود. بهانه اسرائیل برای ترور چه بود؟ بر اساس آنچه از تحلیلگران و روزنامه ها و رسانه های اسرائیلی و دیگران دریافت کردیم، متوجه بهانه های اسرائیل می شویم، یک بار گفتند که اسرائیل به این دلیل، این گروه را هدف قرار داد که می خواستند عملیاتی در جولان اشغالی انجام دهند. بار دیگر گفتند این گروه از رزمندگان به خاطر وضع سکوهای موشکی در این منطقه آمده بودند.‬‎ اسرائیلی ها بهانه های زیادی برای عملیات ترور شهدای قنیطره ایجاد کردند و بهانه ها همگی حول جولان بود‬‎.

سید حسن نصرالله با اشاره به همکاری رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری در سوریه اظهار داشت: همه ملت های منطقه این سئوال را مطرح می کنند که اسرائیل در نوار مرزی چه می کند. هزاران جنگجوی جبهه النصره که تانک و توپخانه و موشک و انواع سلاح و ضد زره و مقادیر زیادی از مواد منفجره و مواضع نظامی و استحکامات نظامی دارند، بین نوار مرزی و نیروهای ارتش سوریه، مستقر هستند. جبهه النصره شاخه سوری شبکه القاعده است. شبکه القاعده در فهرست های تروریستی سازمان ملل و آمریکا و غربی و عربی قرار دارد شاخه عربی شبکه القاعده که از نظر غربی و عربی و بین المللی تروریستی خوانده می شود بین ارتش سوریه و نوار مرزی در جولان اشغالی حضور گسترده ای دارد نتانیاهو هرگز از این حضور النصره احساس نگرانی ندارد یعلون هرگز از حضور النصره نگران نیست بلکه به حمایت و پوشش هوایی جنگجویان و باز کردن بیمارستان های خود به روی تروریست های النصره می پردازند‬‎.

وی با بیان اینکه "اسرائیل هرگز از حضور این افراد (تروریست‌های النصره) احساس نگرانی نمی‌کند" افزود: اسرائیل تصمیم خطرناکی می‌گیرد و دو خودرویی را هدف قرار می دهد که هیچ یک از این سلاح ها و جنگ افزارها را ندارند ملت‌ها این سئوال را می پرسند‬‎. فرهنگ ما و فرهنگ آباء‌ و اجداد ما ثابت کرده است که نوه‌های ما هم در راه شهادت گام بر‌می‌دارند .هدف اسرائیل این بود که پس از عملیات قنیطره به زعم خود، حزب الله دچار آشفتگی شود و در تنگنا قرار گیرد. غیر از بعد انسانی، تمام آنچه در این مصیبت رخ داد، جز خیر و برکت و مثبت و الطاف الهی نبوده است. هر چند در برابر جنایات قنیطره و دیگر جنایات رژیم دچار تالم می شویم، اما همانند حضرت زینب(س) که فرمود ما رایت الا جمیلا می گوییم که "ما راینا الا جمیلا" میان ما و دشمن اسرائیلی دنیا و آخرت قرار دارد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به نوع تحلیل‌ها از نوع پاسخ مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه که به شهادت 6 تن از رزمندگان مقاومت انجامید، گفت: از همان ساعات نخست ارتکاب این جنایت(در قنیطره)، همه به تحلیل و بررسی روی آوردند، پرسش اصلی که مطرح شد، این بود که آیا حزب الله به این تجاوز پاسخ خواهد داد یا ساکت می ماند؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد، پرسش  دیگری مطرح شد و آن اینکه، این پاسخ چگونه خواهد بود و محدوده آن تا کجا خواهد بود. این پرسش ها از روز یکشنبه تا ظهر چهارشنبه مطرح می شد. البته بیشترین بحث و بررسی را اسرائیلی ها مطرح می کردند. اما اکنون این مساله به پایان رسیده است و تا حد زیادی پاسخ شفاف شده است. آنچه پس از اعلام عملیات قنیطره از سوی حزب الله متوجه شد، اهمیت دارد.  این نکته را در نظر بگیرد که اسرائیل دولت منطقه ای بزرگی است که تهدید می کند و به قتل می رساند، اما چگونگی تعامل اسرائیل با این عملیات، بیانگر یک تردید بود. تا کنون من اطلاعی از اینکه کسی در اسرائیل این عملیات را رسما به عهده گرفته باشد، ندارم. موضوع دیگر چگونگی تعامل آنها در خصوص وجود یک سردار ایرانی در عملیات ترور بود.

وی به هراس و سطح آماده باش این رژیم در مناطق مرزی با لبنان اشاره کرد و اعلام کرد : اسرائیل با آماده باش در جبهه شمالی، استحکامات و تدابیر پیشگیرانه و آماده باش اطلاعاتی و جاسوسی صد در صدی و حتی در شهرک های صهیونیست نشینی که چیزی در آن وجود ندارد، مستقر شدند، آن ها با وجود تهدیدها از سوی دولت های مختلف‌، پیام های متعددی را مطرح کردند، با این حال تمام اسرائیل، تمام اهتمامات خود را برای رصد کردن موضع حزب الله به کار گرفتند، پرسش آن ها این بود که حزب الله چه واکنشی نشان خواهد داد؟

وی به دستاوردهای خون شهدای قنیطره اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد خون شهدای قنیطره این بود که از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه، اسرائیل منتظر واکنش حزب الله بود و این به برکت خون شهدا و اراده مبارزان بود. همچنین سخنانی مطرح شد مبنی بر اینکه ایران برای جلوگیری از پاسخ حزب الله به این تجاوز، تماس خواهد گرفت و یا اینکه مقامات سوری در این زمینه تماس خواهند گرفت. من تاکید می کنم که هیچ یک از دوستان هرگز راضی به ذلت و خواری ما نیستند و نمی خواهند هنگامی که خون ما بر زمین ریخته می شود، ما تنها تماشاگر و ناظر باشیم(و پاسخی به تجاوز ندهیم) من تاکید می کنم که هیچ مساله ای در لبنان، چه ریاست جمهوری و یا واکنش مقاومت ارتباطی با پرونده هسته ای ایران ندارد.

وی با تاکید بر اینکه "باید دشمن اسرائیلی به خاطر جنایتی که در قنیطره مرتکب شد مجازات می شد" افزود: آماده باش اسرائیل کافی بود تا به اسرائیلی ها گفته شود که نمی توانند مردم را به قتل برسانند و راحت بخوابند و آسوده باشند، گویی یک پشه را کشته اند.اسرائیلی ها تمام  احتمالات را در نظر گرفتند و از تمام سناریوها از کمترین حد تا بیشترین حد آن سخن گفتند، زیرا اسرائیل می داند که مقاومت قادر(به انجام هر کاری) و آماده است. مقاومت از همان ساعات نخست عملیات ترور، ما به وضوح تصمیم به پاسخ داشتیم و تردیدی هم در این زمینه نداشتیم،‌ما می گفتیم که باید دشمن اسرائیلی را به خاطر جنایتی که در قنیطره مرتکب شد مجازات کرد باید به تجاوزکاری دشمن پایان داد این مساله مستلزم فداکاری است، حتی اگر این پاسخ، کار را به جاهای باریک بکشاند، این مساله مستحق فداکاری است. ما منطقه عملیات و نوع و گزینه های خود را انتخاب کردیم و تمام احتمالات و بدترین احتمالات را در نظر گرفته و تدابیری را اتخاذ کردیم.

نصرالله با اعلام اینکه مقاومت خود را برای بدترین احتمال‌ها آماده کرده بود، تصریح کرد: در حالی وارد این عملیات شدیم که ما خود را برای بدترین احتمالات هم آماده کرده بودیم و این مساله را اسرائیل پیش از روز چهارشنبه درک کرده بود مبنی بر  اینکه کسی که در این لحظه آتش می گشاید، برای تمام آنچه که حتی قابل پیش بینی نیست، آماده است. ما برای بدترین احتمالات و برای همه چیز آماده شدیم.

وی به ویژگی های عملیات مقاومت در شبعا اشاره کرد و افزود: در حالی که این عملیات در سایه آماده باش کامل اسرائیل انجام شد‬‎. از ویژگی های عملیات شبعا این بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد. مقاومت در روز روشن و در اوج آمادگی و ناتوانی اسرائیل از اینکه چه امور و اتفاقاتی در حال وقوع است، پاسخ داد. این پیام عملیت به دشمنان و مردم آنها و به دوستان است، این عملیات مقاومت است، عملیات هوشمندانه، مبتکرانه و حرفه ای،

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه ما پاسخ دشمن را به شیوه دشمن دادیم گفت : پاسخ ما در شبعا به ترور شهدا در قنیطره، اولا (مجاهدان) ما را در روز روشن کشتند، ما هم آنها را در روز روشن کشتیم، ساعت یازده و نیم در مقابل ساعت یازده و بیست و پنج دقیقه، دو خودرو (از حزب الله) در برابر دوخودرو و یک مقدار بیشتر، کشته‌ها و زخمی‌ها در برابر شهدا، موشک در برابر موشک، تنها دو اختلاف میان ما و اسرائیل وجود دارد، اول اینکه آنان ترسو بوده و مرد نیستند و نمی‌جنگند مگر در آبادی‌های مستحکم، آنان خیانت کردند اما مقاومت صورت به صورت پاسخ دادند، اختلاف دوم این است که اسرائیلی‌ها جرئت برعهده گرفتن عملیات خود را پیدا نکردند اما مقاومت مستقیما پس از انجام عملیات به واسطه بیانیه شماره یک این عملیات را برعهده گرفتند.‎ نتیجه تا این لحظه این است که آنها(صهیونیست ها) جز ناامیدی و پشیمانی چیزی عایدشان نشد و ما جز پیروزی چیز دیگری کسب نخواهیم کرد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره مجاهدان راه خدا تاکید کرد: مردان ما هرگز از مرگ نمی ترسند آنها از روبروی دشمن می آیند نه از پشت آنها‬‎ باید به مجاهدان مقاومت و فرماندهان آنها که از لحظه ترور با مسئولیت کامل عمل کردند درود بفرستیم باید از مبارزان شجاعی که این عملیات بزرگ را در قلب د شمن انجام دادند تمجید کنم. اسرائیلی ها اکنون طی چند روز گذشته تاکنون کشف کردند که ارزیابی رهبران و فرماندهان سیاسی و نظامی و امنیتی آنها برآورد احمقانه ای بود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه "تمام برآوردها و پیش بینی های دشمن اشتباه بود" افزود:  اسرائیلی ها متوجه شدند که رهبرانشان آنها را به خاطر ارتکاب این حماقت، در پرتگاه خطرات قرار داده است. نکته دوم اینکه ارتش اسرائیل و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی از مقابله با اراده مقاومت ناتوان بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام اینکه " ارتش اسرائیل از رویارویی با مقاومت و عملیات میدانی اش ناتوان است" تصریح کرد: این همین اسرائیلی است که در سال 2000 شکست دادیم بارها آن را شکست دادیم در سال 2006 شکست دادیم و اسرائیلی که روز چهارشنبه شکست دادیم سست تر از لانه عنکبوت است. نتیجه و خلاصه آنچه که رخ داد این است که مقاومت در لبنان در آماده باش کامل به سر می‌برد.

وی گروه‌های تکفیری را همپیمان با رژیم صهیونیستی دانست و افزود: گروههای مسلح به ویژه گروه هایی که در جولان حضور دارند،  را هم پیمان طبیعی اسرائیل و ارتش لحد(اشاره به مزدوران آنتوان لحد که همدست رژیم صهیونیستی در جریان اشغال لبنان بودند) جدیدی هستند، هر چند پرچم اسلامی به دست گرفته اند.

سید حسن نصرالله بار دیگر سخنان خود را در مصاحبه با شبکه المیادین تکرار کرد و افزود: دوست دارم که سخنانی را که در گفت و گو با المیادین در معادله نبرد بیان کردم، مورد تاکید قرار  دهم  و  امروز به اسرائیلی ها می گویم چیزی را آزمایش کردید که تا کنون آزمایش نکرده بودید.

به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت از جنگ ترسی ندارد ولی در مقابل جنگی که بر آن تحمیل شود مقابله می‌کند، گفت: اسرائیل باید خوب بفهمد که مقاومت، دوراندیش است و دست بسته نیست. اگر دشمن اسرائیلی گمان می کند که مقاومت از جنگ می ترسد امروز در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره به آنها می گویم که ما هرگز از جنگ نمی ترسیم و در صورتی که بر ما تحمیل شود لحظه ای در مقابله با دشمن و جنگ با آن تردید به خود راه نخواهیم داد و به یاری خدا در آن پیروز خواهیم شد.

وی عملیات مزارع اشغال شبعا را حامل پیام مهمی برای رژیم صهونیستی دانست و افزود: روز چهارشنبه، پیام مهمتری به همراه داشت و آن اینکه اسرائیل نباید در محاسبات خود اشتباه کند، من از جنگ روانی و بزرگنمایی حرف نمی زنم، بلکه حقیقتی را که در میدان نشان دادیم، می گویم.

نصرالله گفت: به دوستان و طرفداران خود می گویم که ما خواهان جنگ نیستیم، قدرت مقاومت این  است که مجبور است آماده باشد، زیرا با تجاوزگری اسرائیل روبرو هستیم، ما خواهان جنگ نیستیم، اما از آن هم نمی ترسیم(اگر دشمن جنگ افروزی کند)، لبنانی ها باید میان دو مساله تفاوت قائل شوند و اسرائیل هم باید این مساله را بفهمد که ما از جنگ نمی ترسیم، زیرا ما مرد جنگ و آماده آن هستیم و به یاری خدا در این جنگ هم پیروز خواهیم شد.

دبیرکل حزب الله با اعلام اینکه "امروز پس از عملیات قنیطره و عملیات مزارع شبعا چیزی به نام قواعد درگیری در رویارویی با تجاوزگری و ترور برای ما ارزشی ندارد و به آن پایبند نخواهیم بود" تصریح کرد:  دیگر جداسازی صحنه های نبرد را به رسمیت نمی شناسیم. این حق اخلاقی ، انسانی و قانونی ما است که با تجاوز در هر زمان و مکان مقابله کنیم.

وی افزود: ما شنیدیم که اسرائیل گفته است می خواهد به همان اقدامی که در واکنش به عملیات شبعا انجام شد، بسنده کند، ولی ما می دانیم که اسرائیل از رویارویی نظامی فرار می‌کند و در جست و جوی جوانانی که روز چهارشنبه تحقیرش کردند، خواهد رفت تا آنها را ترور کند.

نصرالله گفت: ما بر این اساس در گذشته میان ترور و اقدام نظامی فرق قائل می شدیم و به هر اقدام نظامی پاسخ می دادیم، اما هنگامی که ترور امنیتی صورت می گرفت، درنگ می کردیم، اما از حالا به بعد هر یک از اعضای کادر مقاومت یا هر جوانی که ترور شود، ما اسرائیل را مسئول خواهیم دانست و حق خود می دانیم که به شیوه و در زمان مناسب به آن پاسخ دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر آنکه "آنچه در مزارع شبعا روی داد، بیشتر از یک انتقام و کمتر از یک جنگ بود" تصریح کرد:‬‎ ما با حکمت و مسئولیت ملی عمل می کنیم‬‎ اما اهل احساسات و هیجانات نیستیم . این شهدا هستند که راه و مسیر را برای ما ترسیم می کنند و پیروزی های آتی را به ما مژده می دهند و ما از سال 1982 تا کنون همواره گفته ایم که مقاومت، تنها پاسخ است و شهدا پیروزی را برای ما ترسیم می کنند و انشاءالله پیروزی های بیشتری را در آینده کسب خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها