أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۱۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
تعداد زیادی از شیعیان با تحصن در شهر کراچی خواهان مجازات فوری عاملان جنایت در مسجد شکار‌پور شده و تعدادی نیز خود را به این شهر رسانده‌ تا در مراسم تدفین قربانیان این حادثه تروریستی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، حزب مجلس وحدت مسلمین به مناسبت حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد شیعیان با تحصن در کراچی این شهر را به تعطیلی کشاند، در عین حال شورای اتحاد علمای شیعه و حزب شورای اتحاد جعفریه 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

طبق این گزارش حزب متحده قومی موومنت نیز با برافراشتن پرچم‌های سیاه در مناطق مختلف شهر کراچی همدردی خود را با شیعیان اعلام کردند.

تعداد زیادی از شیعیان با تحصن در شهر کراچی خواهان مجازات فوری عاملان جنایت در مسجد شهرستان شکار‌پور شدند و تعدادی نیز خود را به شهرستان شکار‌پور رسانده‌اند تا در مراسم تدفین قربانیان این حادثه تروریستی شرکت کنند.

بر اساس این گزارش اعضای شرکت کننده در تحصن اعلام کردند اگر دولت اقدامی برای ریشه‌کن کردن گروه های فرقه‌گرا انجام ندهد مردم مجبور می‌شوند خودشان دست به سلاح برند و در آن صورت قانون جنگل بر کشور حاکم می‌شود که عواقب آن به عهده دولت است.

علامه ساجد‌ علی‌نقوی رهبر شورای اتحاد علمای شیعه پاکستان اظهار داشت: بدون ریشه کن کردن گروه های فرقه گرا در داخل کشور نمی‌توان در مبارزه با تروریسم پیروز شد.

وی افزود: تعداد زیادی از شیعیان قربانی فرقه‌گرایی شده‌اند با این وجود ما برای حفظ یکپارچگی کشور صبر و تحمل را پیشه کردیم و من همیشه از جوانان شیعه درخواست کرده‌ام که آرامش خود را حفظ کنند اما این روند تا کی ادامه خواهد داشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سروزیر ایالت سند با اعلام یک روز عزای عمومی از اعضای حزب مردم خواست با بستن بازوبند سیاه با شیعیان اظهار همدردی کنند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در پیام خود با محکومیت اقدام تروریستی علیه شیعیان ضمن اظهار همدردی با قربانیان این حادثه دستور داد نیروهای امنیتی هر چه زودتر تحقیق درباره این عملیات تروریستی را تکمیل کنند.

وی افزود: دولت برای ریشه‌کن کردن تروریسم مصمم است با این وجود از همه بیشتر شیعیان قربانی مبارزه با تروریسم می‌شوند.

گفتنی است بعد از حادثه تروریستی پیشاور که منجر به کشته شدن دانش آموزان مدرسه متعلق به ارتش شد و آغاز عزم جدی پاکستان برای مبارزه با تروریسم دو حادثه تروریستی بزرگ اتفاق افتاده که هر دو علیه شیعیان بوده است.

طبق این گزارش در حادثه اول مسجد و حسینیه شیعیان در شهر راولپندی زمان برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر صورت گرفت و حادثه دوم در مسجد و حسینیه شیعیان در شهرستان شکار‌پور آن هم زمان برگزاری نماز جمعه به وقوع پیوست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها