يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۱۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،کشورهای عربی خواستار لغو عضویت استرالیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا شده‌اند. در حالی که سال‌ها پیش وقتی استرالیا به عضویت آسیا درآمد و این حضور منجر به افزایش نیم درصد سهمیه به تیم‌های آسیایی برای حضور در جام جهانی شد حالا برخی کشورهای عربی خواستار خروج استرالیا از AFC هستند.

تیم ملی استرالیا پس از سه دوره حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از زمان الحاق به کنفدراسیون این قاره در سال 2006، در سومین حضورش برای دومین بار پی در پی به فینال این رقابت رسیده است. در حالی که استرالیا میزبانی خوبی هم از کشورهای آسیایی در جام ملت‌های 2015 به عمل آورده است اما برخی کشورهای عربی خواستار بیرون رفتن استرالیا از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون آسیا در مصاحبه‌ای با روزنامه الاتحاد امارات این خبر را تایید کرد و گفت: «فدراسیون‌های فوتبال کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهان بازبینی در عضویت استرالیا هستند.» وی ادامه داد: «فدراسیون‌های فوتبال کشورهای غرب آسیا تمایل به لغو عضویت استرالیا در کنفدراسیون آسیا دارند اما به نظر من کشورهای دیگر نیز هنوز از ارزش ماندن استرالیا در فوتبال آسیا متقاعد نشده‌اند.»  منتقدان الحاق استرالیا به فوتبال آسیا بر این باورند که چنانچه این کشور از رقابت‌های آسیایی حذف شود راحت‌تر به جام جهانی صعود می‌کنند.

استرالیا از طریق شرکت در مسابقات مقدماتی آسیا توانسته است در دو دوره گذشته به جام جهانی صعود کند در حالی‌که کشورهای عربی که از جام جهانی 1990 تا 2006 همواره یک نماینده در این مسابقات داشتند، نتوانستند به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یا جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کنند. تفکر حذف استرالیا از رقابت‌های آسیایی بیشتر از ذهن قطری‌ها بیرون زده است.

قطر میزبان جام جهانی 2022 است و اگر نتواند به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند، نخستین میزبانی خواهد بود که قبل از برگزاری این رقابت‌ها هرگز موفق به حضور در آن نشده است. به همین دلیل آنها در پی حذف استرالیا هستند تا امتیاز‌هایی از این راه نصیب‌شان شود و بتوانند پیش ازمیزبانی سال 2022 لااقل یک بار به جام جهانی صعود کنند. آسیا در جام جهانی چهار سهمیه دارد و تیم پنجم آن پس از شرکت در یک مسابقه پلی‌آف می‌تواند سهمیه صعود به جام جهانی را دریافت کند. پیش از الحاق استرالیا به آسیا، قاره زرد صاحب سه و نیم سهمیه بود.

شیخ سلمان بحرینی که در سال 2013 ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده گرفت در این باره توضیحات بیشتری داده است:

در سال 2005 که موضوع عضویت استرالیا در این کنفدراسیون در حال بررسی بود، هیچ مکانیسمی برای بازنگری در آن پایه‌ریزی نشد. تصمیم‌گیری برای الحاق استرالیا سال‌ها پیش و قبل از ریاست من گرفته شد. مجمع عمومی در آن زمان قرار بر حضور آزمایشی استرالیا نگذاشت و در نتیجه نمی‌توان این موضوع را دوباره مورد ارزیابی قرار داد. تعدادی از فدراسیون‌های فوتبال آسیا خروج استرالیا از فوتبال این قاره را ضروری می‌دانند ولی ما نمی‌توانیم صرفا براساس نظریات تصمیم‌گیری کنیم. هر تصمیمی در مورد عضویت استرالیا باید از سوی مجمع عمومی گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها