کد خبر: ۲۹۱۱۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
دو تیم کره جنوبی و استرالیا موفق شدند به دیدار فینال راه یابند و رکوردهای خوبی از خود به جا گذاشتند.بازی فینال امروز ساعت 12:30 در شهر سیدنی برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت رسمی جام ملتهای آسیا تیمهای فوتبال کره جنوبی و استرالیا با شکست عراق و امارات در مرحله نیمه نهایی موفق شدند به دیدار فینال بازیهای جام ملتهای آسیا راه یابند این دو تیم روز شنبه برای کسب قهرمانی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و اولی اشتیلیکه سرمربی کره جنوبی بر دفاع مستحکم تیمش اطمینان داشته و آنجل پوستکوگلو سرمربی استرالیا خط حمله این تیم را نقطه قوت شاگردانش می‌داند.

هر دو تیم برای رسیدن به بازی فینال رکوردهای جالبی از خود به جای گذاشتند که در ادامه به همه آنها اشاره شده است:

تیم فوتبال کره جنوبی طی پنج بازی انجام شده در شانزدهمین دوره بازیهای جام ملتهای آسیا هیچ گلی دریافت نکرد این تیم تاکنون تمام بازیها را با نتیجه پیروزی به اتمام ساندند نتایج کسب شده طی 5 بازی گذشته استرالیا عبارت است از پیروزی یک بر صفر عمان، یک بر صفر مقابل کویت، یک بر صفر مقابل استرالیا، 2 بر صفر مقابل ازبکستان و 2بر صفر مقابل عراق.

جیسون داویدسون و ترنت سنسبری دو گلزن تیم فوتبال استرالیا در دیدار مقابل امارات بودند که هر دو نخستین گل ملی خود را به ثبت رساندند.

لی یونگ هیو ملی‌پوش تیم فوتبال کره جنوبی دربازیهای جام ملتهای آسیا برای نخستین مرتبه به ترکیب این تیم اضافه شد و در تمامی دیدارهای کره بازیکن ثابت میدان بود لی‌بونگ هو 23 ساله در دیدار مقابل عراق توانست دومین گل ملی خود را به ثبت رساند. اولین گل ملی او هم در دیدار مقابل عمان به ثمر رسیده بود.

تیم فوتبال استرالیا از دسامبر 2012 تاکنون هرگز سه پیروزی پیاپی را تجربه نکرده بود.
ماسیمو لونگو با دادن 4 پاس گل در صدر جدول بهترین بازی سازان جام ملتهای آسیا قرار دارد که بیشترینت پاس گل را به هم تیمی‌هایش داده است.

تیم فوتبال استرالیا در این دوره از رقابتهای 10 بازیکن گلزن مختلف شامل تیم کیهیل، جیسون داویدسون، مایل ژایناک، تومی ژوریس، رابی کروس، ماسیمولونگو، مت مک کی، مارک میلیگان، ترنت سنسبری، جیمز ترواسی داشته. حال آنکه بیشترین تعداد گلزنان در دیگر تیمها حداکثر 6 بازیکن بوده است. تیم فوتبال استرالیا رکورد بیشترین گل زده در بازیهای جام ملتهای آسیا با 12 گل است.

هر چند تیم فوتبال عراق دارای 3 بازیکن با کارت زرد بیشتر از کره‌جنوبی بود اما در بازی مرحله نیمه نهایی هیچ بازیکن عراقی کارت زرد جدیدی از داور دریافت نکرد. این موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم تعداد خطاهای عراق 19 و تعداد خطاهای کره جنوبی 7 مورد بوده است.

در نیمه اول دیدار کره جنوبی عراق در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا مالکیت توپ بازیکنان کره جنوبی 8/65درصد بود اما در نیمه دوم بازیکنان عراقی به مالکیت توپ 6/59 درصدی رسیدند و در پایان این بازی مالکیت توپ کره جنوبی به طور میانگین 1/53 درصد و مالکیت عراق 2/46 درصد اعلام شد.

تیم فوتبال کره جنوبی در دیدار مقابل عراق 9 شوت به سمت دروازه‌ ارسال کرد که 7 مورد در چهارچوب قرار داشت بازیکنان کره دارای رکورد 77درصدی شوتها درون چهارچوب هستند.
 
تیم فوتبال کره جنوبی‌ در تلاش برای رسیدن به سومین عنوان قهرمانی‌ خود در بازی‌های جام ملت‌های آسیایی پس از 55 سال است 2 قهرمانی‌قبلی در سال‌های 1956 و 1960 بدست آمد.
 
کره جنوبی از آخرین قهرمانی کسب شده جام ملت‌های آسیا در سال 1960 تاکنون، 3 مرتبه در بازی فینال حضور داشت که هر 3 بار نتیجه را به حریفان‌ واگذار کرده و نایب قهرمان شد سال 1972 مقابل ایران، 1980 مقابل کویت و 1988 مقابل عربستان‌ شکست خورد.
 
استرالیا‌ فقط در سال 2011 فینالیست‌ بازی‌های جام ملت‌های آسیا شد که قطر میزبان آن بود استرالیا در بازی فینال با نتیجه یک بر صفر مقابل ژاپن‌ مغلوب شد.
 
تیم فوتبال استرالی‌ تاکنون 2 مرتبه از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حذف شده که یکی در دقایق‌ اضافی‌ بازی و دیگری در ضربات پنالتی‌اتفاق افتاد.
 
دیدار امروز‌ سومین رویارویی تیم‌های فوتبال استرالیا‌ و کره جنوبی در تاریخ بازی‌های جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود که در یک مورد کره جنوبی پیروز بوده و در دیگری‌نتیجه بازی با  تساوی خاتمه یافت.
 
تیم‌های استرالیا و کره جنوبی هر 2 در گروه A بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 قرار داشتند و کره با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست تیم میزبان شد هر چند در نهایت هر دو تیم موفق به صعود شدند.
 
فقط تیم فوتبال ایران بود که با کمترین درصد مالکیت توپ (32.3 درصد مقابل تیم امارات) موفق به شکست حریف در بازی‌های جام ملت‌های آسیا شد، پس از آن کره جنوبی با 32.8 درصد مالکیت توپ در دیدار مقابل استرالیا به پیروزی رسید و در رتبه دوم قرار دارد.
 
تیم فوتبال کره جنوبی هنوز گلی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 دریافت نکرده و 5 بازی بدون باخت را پشت سرگذاشته است.
 
تیم فوتبال ایران در سال 1976 موفق شد بدون هیچ شکستی به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد البته در آن دوره ایران 4 بازی انجام داده و به قهرمانی رسید.
 
برترین گلزن جام در هیچ کدام از 2 تیم فینالیست عضویت ندارد اما ماسیمو لونگو از تیم فوتبال استرالیا با یک گل و 4 پاس گل بهترین بازی ساز این جام بوده است.
 
تیم فوتبال کره جنوبی در 15 بازی گذشته جام ملتهای آسیا بدون شکست بوده است. (به غیر از نتایج به دست آمده در ضربات پنالتی آمار کره جنوبی 10 پیروزی و 5 تساوی بود.)
 
ژاپن با 86.9 درصد پاس کاری برترین عملکرد را در میان دیگر تیمهای حاضر در بازیهای جام ملت‌های آسیا 2015 داشته است. آمار تیم فوتبال استرالیا در این بخش 86.7 درصد پاس کاری میان بازیکنان است.
 
فقط تیم فوتبال ایران بود که در این دوره از رقابت‌ها بیشترین تعداد گل زده با ضربات سر -4 گل- را داشته است. پس از آن هر 2 تیم کره جنوبی و استرالیا 3 گل را با ضربه به سر وارد دروازه حریف کردند.
 
کی سونگ یونگ کاپیتان تیم فوتبال کره جنوبی در 4 بازی از مجموع 5 بازی این تیم بیشترین تعداد پاس را به هم تیمی‌هایش داد و رکورددار بازی‌ها جام ملت‌های آسیا در این بخش است.
 
تیم کیهیل در 5 بازی استرالیا فقط 32 پاس داد که به معنی یک پاس در هر 9 دقیقه است. این ضعیف‌ترین آمار پاس کاری یک بازیکن در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 است.

**ترکیب تیم ملی استرالیا:

فینال‌ پر التهاب‌ میان تیم‌های استرالیا- کره جنوبی‌/ آمار کدام تیم بهتر است؟

**ترکیب تیم ملی کره‌جنوبی:

فینال‌ پر التهاب‌ میان تیم‌های استرالیا- کره جنوبی‌/ آمار کدام تیم بهتر است؟


**برگزاری فینال در بهترین شرایط آب و هوایی
فینال‌ پر التهاب‌ میان تیم‌های استرالیا- کره جنوبی‌/ آمار کدام تیم بهتر است؟
بازی فینال رقابت‌های جام مل‌های آسیا در بهترین شرایط آب و هوایی برگزار خواهد شد.
دمای هوای سیدنی 24 درجه بالای صفر است و رطوبت هوا 51 درصد است. باد نیز با سرعت 10 کیلومتر در ساعت درحال وزیدن است.

در حال تکمیل...

باشگاه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها