أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
امروز اگر همین فوتبال فاسد نتواند یک رای 88 درصدی را به نفع خودش کسب کند، قطعا یک جای کارش ایراد دارد!

به گزارش پایگاه 598 ، بهمن فروتن که سابقه مربیگری در فوتبال آلمان را دارد انتقادات شدیدی را به برنامه پنجشنبه شب 90 داشته و نظرسنجی این برنامه را دارای علائمی از فوتبال فاسد دانسته است.

 

یادداشت زیر به قلم این کارشناس فوتبال را از دست ندهید:

 

رای عجیب 88 درصدی مردم به کی‌روش؛ این سرانجام و خروجی آخرین برنامه نودی بود که عادل فردوسی‌پور، علی منصوریان و چند نفر دیگر در پشت‌صحنه این برنامه آن را هدایت و رهبری کردند.

 

نه اینکه صحت این نظرسنجی زیر سوال باشد اما بررسی اینکه در چه فضایی چنین آمار عجیبی به نفع کی‌روش بر خروجی برنامه 90 نشسته است، خیلی چیزها را روشن می‌کند از جمله فسادی که ما سال‌هاست فریادش می‌زنیم.

 

امروز اگر همین فوتبال فاسد نتواند یک رای 88 درصدی را به نفع خودش کسب کند، قطعا یک جای کارش ایراد دارد!

 

کارلوس کی‌روش در جام جهانی فوتبال از جمع 32 تیم عنوان سی‌ویکم را کسب کرد. همین مربی در جمع 16 تیم جام ملت‌های آسیا عنوان نازل ششمی را به دست آورده.

 

حال چگونه است که باید در یک نظرسنجی پیامکی 88 درصد رای موافق را برای ابقا کسب کند. آیا واقعا اگر یک مربی ایرانی هم با چنین نتایجی روبه‌روی عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 نشسته بود، چنین سرنوشت ماورایی نصیبش می‌شد؟ خیر، قطعا چنین خبرهایی نخواهد بود.

 

من پنجشنبه دریافتم که اگر رسانه‌ها بخواهند، می‌شود گنجشک که هیچ، کلاغ را رنگ کرد و به جای قناری در بازار فروخت. من امروز فرآیند ادامه کار کی‌روش در فوتبال ایران را تشبیه می‌کنم به داستان "شاه‌عریان"!

 

قصه این شاه از این قرار بود که یک روزی یک عده "آدم شیاد" به قصر شاه رفتند و خطاب به او گفتند که ما می‌خواهیم بهترین لباس‌های جهان را برای شما بدوزیم. این حق شماست که در جایگاه شاه زیباترین و به روزترین لباس دنیا را بپوشید. شاه که از این پیشنهاد خوشش آمده بود موضوع را بدون اینکه سوالی بپرسد، پذیرفت.

 

فردای آن روز این آدم‌های شیاد به همراه چند خیاط به کاخ شاه رفتند و بدون اینکه پارچه‌ای داشته باشند، شاه را عریان کرده و شروع به اندازه‌گیری خیالی اندام او کردند. این فرآیند دوخت لباس "خیالی" شاه یک ماهی طول کشید تا یک روز که قرار شد شاه با این لباس مثلا زیبا و البته خیالی در انظار عمومی ظاهر شود.

 

روز رونمایی از شاه با لباس زیبایش مردم شهر با اعلام قبلی در خیابان‌ها جمع شدند تا ببینند زیباترین لباس دنیا، بر تن شاه‌شان چگونه است. غافل از اینکه آنها قرار است در آن روز شاه عریان شده را ببینند.

 

بالاخره روز رونمایی فرار رسید و شاه که با نقشه آدم‌های شیاد کاملا عریان روی ارابه به سطح شهر آمده بود به طرزی عجیب با استقبال مردم متحیر از لباس زیبایش مواجه شد.

 

در همین قیل و قال پسر بچه‌ای از لابه‌لای مردم فریاد زد که «چرا شاه برهنه است؟» و همین فریاد مردم را از خواب خیالی‌شان بیدار کرد و آنها متوجه شدند که "شاه عریان" است.

 

حالا قصه 12 درصدی که پنجشنبه شب به کی‌روش رای منفی دادند، قصه همان "پسر بچه" است و 88 درصد بقیه مردم شهری هستند که درخوابند. نتیجه آنکه وقتی امپراتوری رسانه بخواهد، عریانی یک شاه را 88 درصد مردم "لباس زر" می‌بینند.

 

ضمن‌آنکه توجه داشته باشیم که آنالیز کرنرها و اینکه ما به خاطر نداشتن بازیکن بزرگ و ناتوانی در ارائه فوتبال مدرن مجبوریم فوتبال عمودی یا همان "فوتبال علی‌اصغری" خودمان را ارائه کنیم بی‌ارتباط با لباس خیالی شاه نیست.

 

در پایان به این نکته اشاره کنم که رای 88 درصدی بینندگان 90 به کی‌روش "رفراندوم" نیست که مسئولان از آن واهمه داشته باشند. این نتیجه یک عده بیننده "پیامک باز" است که خیلی راحت می‌توان تحت تاثیر یک جو روانی در چنین فضایی قرارشان داد.

 

من و خیلی دیگر از مربیان می‌توانیم اثبات کنیم که لیاقت تیم کی‌روش همان جایگاه سی و یکمی جام جهانی است ولاغیر.

 

"ژان پل‌سارتر" فیلسوف فرانسوی می‌گوید: «جامعه‌ای که راضی و خشنود هست، هیچ‌وقت پیشرفت نخواهد کرد.»

 

ما امروز با ترفند به دنبال رضایت مردم هستیم و اگر مسئولان تسلیم این ترفند بشوند قطعا در حق این فوتبال خیانت کرده‌اند.


جام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها