أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
حرف از علاقه بین خواهر و برادر که می‌شود ناخودآگاه الگویی و اتفاقی به ذهن خطور می‌کند، داستان همان روزی که خواهر ماند تا جگرش بسوزد و دم برنیاورد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امروز شهادت خواهری است که راه طولانی ای طی کرد تا به دیدار برادرش برود اما قسمتش این بود که جان دهد در فراق برادر. حضرت معصومه(س) محمل بست و راهی دیاری شد که برادرش در غربت می زیست.

خواهری کردن در مکتب ما هم حکایتی عجیب است.

حرف از علاقه بین خواهر و برادر که می‌شود ناخودآگاه الگویی و اتفاقی به ذهن خطور می‌کند. داستان همان روزی که خواهر ماند تا جگرش بسوزد و دم بر نیاورد. آن روز بی شک عقیله بنی هاشم دختر حضرت حیدر(ع) می‌دانست بعد از او نیز خواهرهای زیادی در این راه باید چون او برادر به قتلگاه بفرستند. این بانوی جلیله بهترین نمونه است برای دخترانی چون فاطمه مغنیه که بعد از پدر حالا برادرش را نیز به شهادت رسانده‌اند و او باید بماند و چون زینب کبری(س) نشان دهد که وقتی راه عقیده و اسلام در میان باشد پیروان این مذهب از عزیزترین کسان خود می‌گذرند و در مقابل دشمن خم به ابرو نخواهند آورد.


فاطمه و شهید جهاد مغنیه فرزندان شهید عماد مغنیه


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها