يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۲۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه به خاطر اعتقاداتم از سینما کنارم گذاشتند، گفت: سؤالم این است که سینمای ما جای چگونه بانوانی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، الهام چرخنده شامگاه جمعه در مراسم لاله‌پژوهی شهدای همدان با بیان اینکه در سال 93، بار دیگر متولد شده، اظهار کرد: وقتی برای نخستین بار باور مذهبی خود را فریاد زدم و عرض ارادت به رهبری کردم، مورد هجمه‌ها، تهمت‌ها و تهدیدهای مختلفی قرار گرفتم تا در نهایت به کنار گذاشتن من از صحنه سینما منجر شد.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات امروز بسیار کمتر شده، افزود: الهام چرخنده هنوز خود را زهرایی نمی‌داند چراکه راه درازی تا زهرایی شدن پیش‌رو دارد و دقیقاً مانند تفاوت شیعه بودن با محب ائمه بودن می‌ماند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه وظیفه و مسئولیت خطیری بر عهده سینماگران است، تصریح کرد: در حال حاضر من بین شوک عده‌ای و اهالی سینما و شک برخی دیگر قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه برای اعتقاد خود تا آخر می‌ایستم، ادامه داد: بانوی مسلمان ایرانی سال‌هاست که ارزش‌هایش زیر سئوال رفته است.

چرخنده خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهره بانوان ایرانی در قالب ورزشکاران و یا هنرمندان در خارج از کشور شناخته می‌شود که خوشبختانه در بخش ورزشی غرورآفرین است. اما در سینما برای من عجیب است که وقتی یک بازیگر زن که در سینمای دفاع مقدس بازی می‌کرده و امروز عکس عریانش منتشر می‌شود، به آن آفرین می‌گویند.

این بازیگر اضافه کرد: اما الهام چرخنده با توجه به موقعیتی که در خارج داشت، به کشور باز می‌گردد، دست بلند کرده و اعلام می‌کند که هیچ چیز نمی‌خواهد و مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی به فعالیتم در شبکه مهاجر اشاره می‌کنند، افزود: در آن زمان وزارت ارشاد به شبکه تلویزیونی MITV در ایران مجوز داد و بنده نیز با مجوز برای موسیقی کشورم فعالیت می‌کردم و دو برنامه 80 قسمتی درباره موسیقی ایران ساختم که با نام امیرالمؤمنین آغاز و با نام امیرالمؤمنین نیز به پایان رسید.

چرخنده با بیان اینکه این برنامه به همین دلیل نیز با توبیخ مواجه شد، تصریح کرد: 17 قسمت از برنامه‌های ساخته شده به دلیل اینکه از آیه‌های قرآنی استفاده کردم، پخش نشد.
وی با بیان اینکه اکنون با پول خودم به دانشگاه‌ها می‌روم و در این راه ثابت قدم هستم، گفت: برخی زنان کشورم خسته هستند اما نفسم صادقانه از درونم بیرون می‌آید و بر دل و سینه آنها می‌نشیند.

بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه تنها زن ایرانی با تخصص موسیقی هندی و پاپ هستم، اظهار کرد: از این تخصص در راه انقلاب و کشورم استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه به این سخن رهبری دلخوش هستم، افزود: رزق همه عمرم نوشته و دست خط حضرت آقاست که دلخوشی من بوده و برایم بس است و آرزویم شهید شدن در این راه است.

چرخنده با بیان اینکه یک تنه پای اعتقاداتش ایستاده‌ است، تصریح کرد: با هیچ‌ کس دعوا نداریم، بلکه عشق زهرا (س) را با عشق هدیه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه به هم پیغام دادند که جایم دیگر در سینما نیست، گفت: این مدعیان باید پاسخ بدهند که سینمای ما جای چگونه بانوانی است، در حالی که در سینما به فیلم ارزشی و بازیگر ارزشی نیاز داریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه بازیگر نقش مادر شهید باید با وضو روی صحنه حاضر شود، خاطرنشان کرد: بازیگر زن ایرانی وقتی به عنوان نماینده ایران در خارج از کشور حاضر می‌شود حق ندارد لباس نامناسب به تن کند.کدام یک از زنان کشور ما لباس شبیه یهودیان می‌پوشد و به جشنواره‌های خارجی می‌رود؟!

چرخنده با بیان اینکه دو پسر به نام‌های ارسطو و امیرشایان دارد، اظهار کرد: پسر نخبه من به دلیل هجمه‌ها علیه من در فضاهای مجازی دچار افسردگی شد.وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر من و تو به موضوع چرخنده می‌پردازند و عروسک آن را می‌سازند، به این معنا است که من موفق بودم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها