أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
در پایان هفته گذشته پادشاه جدید عربستان سعودی 29 وزیر این کشور را تغییر داد که از جمله آنها وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی این کشور بود که در پی دستور وی مدیرکل شبکه العربیه به وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان سعودی منصوب شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پایان هفته گذشته سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی در اقدامی بی‌سابقه 29 وزیر این کشور را تغییر داد که از جمله آنها وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی این کشور بود.

بنابر این گزارش، در پی دستور پادشاه جدید سعودی «عادل زید الطریفی» که مدیرکلی شبکه العربیه را برعهده داشت به وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان سعودی منصوب شد.

وی که پژوهشگر سیاسی است و در بسیاری از شبکه‌های خبری عربی و جهانی تحلیل‌های سیاسی می‌کند، روزنامه‌نگاری است که سردبیری الشرق الاوسط و مجله «المجلة» را برعهده داشته و پیش از آن خبرنگار دو روزنامه سعودی الوطن و الریاض بوده است.

الطریفی که دارای کارشناسی ارشد و دکترای ارتباطات بین‌الملل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه بندن است؛ 19 آوریل 1979 در شهر بریده عربستان به دنیا آمده لیسانس مهندسی گرفت و در شرکت زیمنس آلمان فعالیت کرد تا نهایتا توانست در دانشگاه بیرمنگام تدریس کند و پس از آن درجه کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناسی ارشد فلسفه اقتصاد و سیاست بین‌الملل از دانشگاه لندن دریافت کند و نهایتا با رساله «روابط ایران و عربستان از 1979 تا 2009» رتبه اول دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه لندن را دریافت کرد.

وی در کارنامه کاری خود نیز علاوه بر نوشتن در روزنامه الشرق الاوسط، مجله «المجلة» چاپ لندن را بازسازی کرد و توانست آن را از ورشکستگی نجات دهد؛ مجله‌ای که علاوه بر زبان عربی به دو زبان انگلیسی و فارسی نیز منتشر می‌شد.

بنابر این گزارش، در پی دستور سلمان بن‌عبدالعزیز مبنی بر وزارت الطریفی، شیخ ولید بن ابراهیم آل‌ابراهیم، رئیس مجموعه MBC «ترکی الدخیل» را به عنوان مدیر شبکه العربیه منصوب کرد.

ترکی الدخیل که ریاست جدید شبکه العربیه را برعهده گرفته برنامه مشهور «اضاءات» را به مدت 10 سال در این شبکه به روی آنتن می‌برد.

وی عضو شورای موسسان شبکه العربیه است که کارشناسی ارشد «مطالعات اسلامی» دارد و ریاست سایت العربیه را نیر برعهده داشته است.

الدخیل پس از ریاست بر این شبکه ماهواره‌ای مدعی شده است مسیر «اعتدالی» پیشینیانش در ارائه اخبار و اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها