يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۲۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
پخش مجموعه تلویزیونی «حانیه» با نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری از امروز شنبه، ۱۱ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در شبکه دو آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علی مهام تهیه‌کننده «حانیه»، این سریال را در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو تهیه کرده و جمال شورجه به عنوان مشاور پروژه این مجموعه تلویزیونی را همراهی می کند.
 
عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی‌فر، سیما خضرآبادی، الهام چرخنده، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، رزیتا غفوری، مژده قاضی‌مرادی، مرتضی نسیم سبحان، محمد کریم‌پور، سعید علی‌اکبری پیغمبری، مهدی قانع، امید عشیری، مهدی رودافشان، ندا حبیبی و شهره اشقولی در کنار حدود 20 بازیگر بومی استان یزد در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.
 
«حانیه» داستان زندگی ستوانی به نام سعید را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله راشد یزدی نیز اشاره می‌شود. این سریال به نوعی درامی عاشقانه به حساب می آید که وقایع تاریخ معاصر ایران از مهر 57 تا فرار شاه را به تصویر می‌کشد.
 
از دیگر عوامل این سریال می‌توان به رضا هاشمی، هومن مهدی زاده دستیاران کارگردان، امیر رحمت حیدری دستیار دوم کارگردان، بابک نبی زاده برنامه ریز و دستیار کارگردان، عباس عسگری تصویربردار، مهدی مددکار امور تولید، ابراهیم کرامتی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره پردازی و ذوالفقار قاسمی قزلچه مجری طرح اشاره کرد.
 
«حانیه» از امروز شنبه تا جمعه هرشب ساعت 21:30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. همچنین بازپخش این مجموعه تلویزیونی ساعت های 2 بامداد و 13:30 دقیقه روز بعد خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها