أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

معاون صدا درباره دلایل حذف رادیو کتاب توضیح داد، از دغدغه‌های رسانه ملی در این زمینه گفت و اعلام کرد با راهبردهای جدید چه از حیث گستردگی جغرافیایی و چه از حیث کمی و کیفی پرداخت به کتاب بهتر خواهد شد.

نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی در گفتگو با مهر درباره ادغام کانال كتاب با شبكه فرهنگ توضیح داد: مسأله كتاب و كتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه كه از موضوعات مورد تأكید رهبر فرزانه انقلاب است، همواره نصب‌العین مدیران سازمان صدا و سیما بوده و هست و امروز بیش از هر زمان دیگری مورد تأكید است.
 
تأثیر منفی رادیو کتاب در شبکه‌های دیگر
 
وی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده توسط كارشناسان رادیو مشخص شد رادیو كتاب بعد از ۲ سال فعالیت نه تنها در جذب مخاطب موفق نبوده بلكه بر روند پرداختن به مسأله كتاب در شبكه‌های دیگر رادیو تأثیر منفی گذاشته است.
 
معاون صدا تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های سازمان صدا و سیما میزان مخاطب این کانال رادیویی كه فقط در تهران پخش می‌شد كمتر از سه دهم درصد بوده كه این میزان در آمار مخاطبان یک شبكه رادیویی نزدیک به صفر محسوب می‌شود. از سوی دیگر به دلیل وجود این رادیو دیگر شبكه‌های سراسری و عمومی كه میزان چشمگیری از مخاطبان رادیو را تحت پوشش دارند خود را از پرداختن به مسأله مهم كتاب بی‌نیاز می‌دیدند.
 
با نظر رییس سازمان صداوسیما قرار بر حذف یا ادغام ۹ کانال شد
 
آبروانی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های جدید ابلاغی از سوی رییس سازمان صدا و سیما مبنی بر چابک‌سازی و ارتقای كیفیت برنامه‌های رادیویی و نیز بعد از بررسی شبكه‌های مختلف رادیویی و مقایسه هزینه با بازدهی همه بخش‌ها تصمیم بر این شد كه ۹ کانال رادیویی از جمله کانال كتاب كه به هیچ‌وجه در انجام مأموریت‌های محوله موفق نبوده‌اند حذف یا در شبكه‌های دیگر ادغام شوند و فركانس آن‌ها به صورت تخصصی به شبكه‌های پرمخاطب محول شد تا میزان تأثیر موضوعات آن رادیوها بیشتر و برنامه‌سازی در مورد آن مأموریت‌ها، حرفه‌ای تر و دقیق‌تر انجام شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع كتاب در چند شبكه رادیویی به خصوص شبكه فرهنگ مورد تأكید است، ادامه داد: شبكه‌ها به فراخور مخاطبان خود موظفند به معرفی كتاب‌های آن حوزه، تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مربوط، انتشارات مختلف و كارشناسان و نویسندگان آن حوزه بپردازند.
 
راهبردی مؤثرتر برای پرداخت به مسأله کتاب
 
معاون صدا تأکید کرد: یقیناً راهبرد تعیین شده برای پرداختن به مسأله كتاب در صدای جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثرتر از وجود کانال كتاب خواهد بود و دامنه گسترده‌تری را چه از حیث گستردگی جغرافیایی با توجه به اینكه رادیو كتاب فقط در شهر تهران قابل دریافت بود و چه از حیث كمی و كیفی در برخواهد گرفت.
 
آبروانی اذعان کرد: دغدغه اصحاب فرهنگ و رسانه‌ها در این موضوع كاملاً محترم و قابل درک است و اینجانب اطمینان می‌دهم كه موضوع كتاب نه تنها در افق آینده رادیو كمرنگ نشده است بلكه با تأكید و جدیت بیشتری مد نظر قرار خواهد گرفت و با ساز و كارهای حرفه‌ای و كارشناسانه به نحو احسن به آن پرداخته خواهد شد.
 
اطلاع‌رسانی برنامه‌های ادبی رادیو در آینده نزدیک
 
وی در پایان اعلام کرد: بدیهی است در آینده نزدیک برنامه‌های رادیو در موضوع كتاب و کتابخوانی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها