أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یکی از منتقدان توافق‌نامه ژنو و در حمایت از سعید زیباکلام در دادگاه وی شرکت خواهند کرد.
‫به گزارش پایگاه 598، علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری دادگاه سعید زیباکلام گفت: رئیس جمهور همواره اعلام می‌کند که باید فضای نقد و انتقاد در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و نباید فضای دانشگاه را امنیتی کنیم ولی متاسفانه از آن طرف می‌بینیم با کسی که در فضای دانشگاهی انتقادی انجام می‌دهد چنین برخوردی می‌شود و وی را به دادگاه می‌کشانند.

وی افزود: این رفتارها با آنچه در شعارهای رئیس جمهور دیده می‌شود و با بحث آزادی بیان متضاد است و مسئولان دولت باید به منتقدان اجازه صحبت بدهند.

پهلوان در خاتمه گفت: به خاطر مسائلی که اخیرا در برخورد با منتقدان با آن روبرو بودیم اعلام می‌کنیم که اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یکی از منتقدان توافق‌نامه ژنو و در حمایت از آقای زیباکلام در دادگاه وی شرکت خواهند کرد.

به گزارش جهان، از سویی، کمیته صیانت از منافع مردم ایران، طی اطلاعیه‌ای از اساتید و دانشجویان دعوت کرد تا در راستای حمایت از سعید زیباکلام در دادگاه محاکمه وی حاضر شوند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

دکتر سعید زیباکلام به اتهام انتقاد از مسئولین دولتی در زمینه توافق ژنو مجدداً به دادگاه احضار شد.

این استاد برجسته دانشگاه که طی یک سال گذشته در سراسر کشور اقدام به نقد علمی توافق ژنو در مجامع دانشگاهی نموده است در ادامه برخورد‌ها علیه منتقدین رویه دیپلماسی دولت یازدهم به دادگاه احضار شده است.

اگرچه پس از گذرانده شدن دو جلسه بازپرسی و یک جلسه دادگاه به نظر می‌رسید پرونده وی به سوی مختومه شدن پیش می‌رود اما با احضار مجدد این استاد دانشگاه به دادگاه گویا دادرسی این پرونده وارد مرحله‌ای تازه‌ای شده و با توجه به جایگاه این چهره علمی در حرکات انتقادی نسبت به رفتار‌ها و رویکردهای دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، بیم آن می‌رود اینگونه فشار‌ها نهایتاً منجر به خفقانی گسترده گردیده که این سلب آزادی بیان تبعات جبران‌ناپذیری را برای منافع ملی می‌تواند به بار بیاورد.

این در حالی است که در همین مدت شاهد برخوردهای قضایی با چهره‌ها و مطبوعات منتقد دیگر نیز بوده‌ایم و لغو سخنرانی چهره‌های منتقد توافقنامه ژنو در شهر‌ها و دانشگاه‌های مختلف و نیز جلوگیری از نقد جدی توافقنامه در رسانه ملی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته علیه فضای آزاداندیشی و آزادی بیان توسط دولت بوده است.

در همین راستا کمیته صیانت از منافع ایران از دانشجویان، اساتید دانشگاه و چهره‌های کشور دعوت می‌نماید تا با همراهی با این استاد دانشگاه در جلسهٔ دادگاه وی پیام اعتراض خود را به این رویه اعلام دارند. این مشایعت اعتراضی فردا یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۸ صبح در این آدرس برگزار می‌گردد: مترو ۱۵ خرداد، خیابان خیام، خیابان داور، ساختمان شماره ۲ قوه قضائیه، طبقه اول، شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها