يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۳۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۰     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
وزير ورزش و جوانان گفت: يک مربي هفته‌ها وقت رسانه ملي را مي‌گيرد در حالي که مي‌توان به مسائل مهمتري در ورزش بپردازيم.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، محمود گودرزی ظهر امروز در آیین تشریح سند توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید، عدالت‌محور و اعتدالی است و دولت با مشی ‌تدبیر به دنبال‌ آن است تا امید در جامعه ایجاد شود تا بتوان بدین واسطه و نگاه مدبرانه بر مشکلات غلبه کرد.

وی افزود: کرمان به عنوان استان پیشرو و پیشتاز به دنبال اجرای استراتژی و سیاستی است‌ که ما برای تدوین کرده‌ایم،‌ امیدوارم استان کرمان به عنوان مجری طرح پایلوت بتواند تجربیات خود را در این زمینه در اختیار سایر استان‌های کشور قرار دهد‌.

گودرزی حمایت همه جانبه از ورزش همگانی را رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش دانست و بیان داشت: توجه به ورزش همگانی نیاز امروز جامعه ماست و مبنای علمی دارد که با توسعه آن می‌توان در جامعه شاخصه‌های زیادی را ارتقا بخشید، ورزش ما نباید صرفا یک یا چند رشته محدود خلاصه و منابع ورزشی ما در همان رشته‌های خاص مصرف شود‌.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد‌: در کشورهای توسعه یافته‌ دولت‌ها به رونق ورزش همگانی اهمیت می‌دهند، عموما دولت‌ها در این کشورها مسئولیت فراهم کردن اسباب و ابزار را برای مهیا شدن بستر رونق ورزش ‌بر عهده دارند و دیدگاه هم ارتقای شاخصه‌های سلامتی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی به واسطه ورزش است‌.

وی خاطرنشان کرد: رایگان کردن ورزش و آماده کردن فضاها برای ورزش کردن برای همه مردم‌ مطابق با اصل سوم قانون اساسی‌ از وظایف دولت است، نگاه ما باید به ورزش در جامعه رونق ورزش همگانی باشد‌.

گودرزی گفت: وزرات ورزش و جوانان از تلفیق دو حوزه ورزش و جوانان تشکیل شده است، ممکن است در این زمینه به واسطه جذابیت‌ها و فضای حاکم بر ورزش مسئله جوانان مغفول واقع شود و شاید این موضوع یکی از ضعف‌هایی است که گریبان وزارت ورزش را هم بگیرد.

وی ادامه داد: البته در بخش جوانان هیچ تکلیفی بر عهده وزارتخانه نیست که حتما در حوزه جوانان هزینه کند‌، بر اساس قانون در حوزه جوانان 18 وزارتخانه، سازمان، نهاد فرهنگی و تبلیغی مسئولیت دارند و وظیفه بخش جوانان ما هماهنگ‌سازی و فعال‌سازی تکلیفی است که به عهده این سازمان‌هاست‌.

گودرزی خاطرنشان کرد: در واقع وظیفه ما هماهنگ‌سازی، ‌فعال‌سازی و آشنا‌سازی این مراکز با وظایف قانونی آنها در مورد جوانان است‌.

وزیر ورزش و جوانان در مورد توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی گفت: باید نگاه متوازنی‌ در زمینه توسعه زیر‌ساخت‌ها در ورزش ما حاکم شود، نگاه دولت‌های گذشته‌ در توسعه زیر‌ساخت‌ها ‌نگاهی، علمی، منطقی و مبتنی بر آمایش‌ نبوده است‌.

گودرزی بیان داشت‌: مثلا در استان‌هایی همچون تهران و البرز که جوانان ما در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، سرانه فضاهای ورزشی بسیار پایین است و‌ در برخی شهرستان‌ها با توجه به تراکم جمعیت سرانه فضاهای ورزشی بیش از یک متر و نیم است، این سرانه در تهران چیزی در حدود 33 سانتیمتر است.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام خبری مبنی بر اینکه بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد، گفت: این پروژه‌ها پیشرفت 10 تا 98 درصدی داشته‌ و برای تکمیل آنها‌ 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است‌.

گودرزی افزود: سالانه تنها 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی به ما اختصاص داده می‌شود که از این بین حدود 100 میلیارد تومان آن با توجه به مشکلات مالی و منابع نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه نامتوازنی در توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی وجود داشته است، بیان کرد: بدون آنکه پیش‌بینی لازم برای تامین اعتبارات انجام شود، تنها کلنگ احداث به زمین زده شده است.

گودرزی ماموریت اصلی وزارت ورزش و جوانان را ‌توسعه ورزش عنوان کرد و افزود: ما باید ‌برای سلامت جامعه‌، پیشگیری از مشکلات در حوزه‌های مختلفی همچون ‌سلامتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و روانی‌ به موضوع ورزش ‌و توسعه آن در جامعه اهمیت قائل شویم.

گودرزی با اشاره به رابطه مستقیم توسعه و رونق ورزش همگانی با کاهش اعتبارات حوزه سلامت و درمان گفت: یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس اختصاص ارقام بزرگ‌ برای حل و فصل ‌مشکل بیمه و درمان است ‌و به نظر من باید به ورزش هم اینگونه توجه شود، چراکه ورزش مفرح است و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه نگاه علمی و متوازن باید در توسعه زیرساخت‌ها باشد، ادامه داد: ما نباید فعالیت‌های ورزشی را به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌ها فراموش کنیم، با همین محدودیت‌ها می‌شود مردم را علاقمند کرد که البته حوزه‌های رسانه‌ای و تبلیغی می‌توانند به جای پرداختن به مسائل کوچک و محدود به این مسائل عمیق‌تر بپردازند.

وی اظهار داشت: یک مربی هفته‌ها وقت یک رسانه ملی سراسری را می‌گیرد، در صورتی که می‌تواند به مسئله مهم‌تری در ورزش بپردازیم‌.

گودرزی گفت: دیگر سیاسیون به دنبال این مسئله نیستند که از ورزش استفاده ناصواب کنند و به اهداف مدنظر خود برسند، اما اکنون عده‌ای هستند که به این مسائل دامن می‌زنند و به فکر درد ورزش نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها