أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۳۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
پيشکسوت داوري مي‌گويد، عملکرد عليرضا فغاني و تيمش در فينال جام ملت‌هاي آسيا بسيار درخشان بوده است.
به گزارش پایگاه 598،علی خسروی درباره‌ی عملکرد علیرضا فغانی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا که بین تیم‌های استرالیا و کره جنوبی برگزار شد، گفت: عملکرد فغانی آنقدر خوب بوده که با تمام وجود ادعا می‌کنم داوری ما از فوتبال ما سبقت گرفت. این اتفاق بزرگ را به جامعه داوری، تمام مسئولان دپارتمان داوری و کمیته مربوطه تبریک می‌گویم و این اتفاق بزرگ حاصل زحمات 50 سال داوری ایران است. امیدوارم روزی فغانی فینال جام جهانی را سوت بزند.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: فغانی به استارت‌های برق‌آسا بسیار مشهور است. او در دیدار فینال در همه بازی‌ها درست سر صحنه بود و تماس چشمی خوبی با کمک‌هایش برقرار کرد. مماشات او با دو تیم فینالیست در نیمه اول طبیعی بود اما در نیمه دوم اوج هنر فغانی را دیدیم. او خودش سال‌ها فوتبالیست بوده و شبیه‌سازی را از یک خطا تشخیص می‌دهد. بسیاری از تصمیم‌های درست او در همین مساله مستتر است.

کارشناس داوری فوتبال ایران با اشاره به کمک‌های فغانی در این دیدار اضافه کرد: کمک‌های فغانی هم در این دیدار در آفسایدگیری بسیار موفق بودند و صبر می‌کردند تا توپ به مهاجمی که در آفساید ایستاده برسد و بعد پرچم می‌زد.

وی در ادامه تنها اشتباه فغانی را اخراج نکردن یکی از بازیکنان استرالیا دانست و گفت: به نظرم باید بازیکن شماره 6 استرالیا در این دیدار اخراج می‌شد اما دلیل اینکه فغانی به او کارت قرمز نشان نداد این بود که زاویه دید او طوری بود که نتوانست این حرکت را ببیند و شاید سخندان و داور چهارم می‌توانستند در این صحنه به او کمک کنند. این اتفاق در دقیقه 95 رخ داد و البته اعتقاد دارم که نمی‌تواند بهانه‌ای برای کره‌ای‌ها برای شکست‌شان ایجاد کند.

او ادامه داد: اوج شاهکار داوری در این دیدار روی گل کره بود که فغانی و کمک‌هایش فریب بازیکن استرالیا را نخوردند و خطایی به سود این تیم اعلام نکردند و در ادامه همین توپ وارد دروازه این تیم شد. هر سه گل این دیدار صحیح بود و داوری در آن‌ها تصمیم درستی داشت. هرچقدر که پدران آقایان ابوالفضلی و فغانی در فوتبال ایران به حق‌شان نرسیدند، فرزندان‌شان حق آن‌ها را گرفتند و در فینال عملکردی خوب داشتند.

خسروی در پایان افزود: خیلی از داوران در این سطح سعی می‌کنند تا کارت کمتر بدهند و از آوانتاژ بیشتری استفاده کنند. خوشحالم که علیرضا فغانی این کار را کرد و عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها