امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۱۳۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
فراز کمالوند سرمربي گسترش فولاد اعتقاد دارد کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي با توجه به شناختي که از فوتبال ايران پيدا کرده بايد به فعاليتش ادامه دهد.
به گزارش پایگاه 598،کمالوند بعد از باخت در دقایق پایانی به سایپا و اتفاقاتی که در این بازی افتاد گفت و گوی مفصلی با "ورزش سه" انجام داد که می خوانید:

اعتراضی به داوری نکردم
ما در بازی با سایپا مستحق 3 امتیاز بودیم و واقعا این بازی از لحاظ کیفیت از بهترین بازی های لیگ بود و فوق العاده کار کردیم. به هر حال در این بازی مسائلی مانند داور هم تاثیر گذار بود ما که نمی توانیم اعتراضی کنیم و حرفی بزنیم چون کمیته انضباطی برخورد می کند. اما از روز بازی ایران و عراق که یک بازیکن اخراج شد ببینید چقدر شکایت کردند و از رئیس فدراسیون تا بقیه مسوولان پیگیر هستند. اما باشگاهها حق اعتراض ندارند و اگر حرف هم بزنیم به جایی نمی رسد. در بازی با استقلال خوزستان داور یک پنالتی به نفع ما نگرفت و یک بازیکن حریف هم باید اخراج می شد که این اتفاق نیفتاد. ما در همان بازی اعتراضی نکردیم اما تکلیف داور چه می شود؟ به هر حال اعتراض مان را به صورت کتبی به فدراسیون می دهیم.

می خواهم به فدراسیون بروم
در حال حاضر که با شما حرف می زنم با سرپرست و قائم مقام باشگاه در فرودگاه هستیم تا به قدراسیون برویم. اعتراض مان را بصورت کتبی به کمیته انضباطی فدراسیون می دهیم تا رسیدگی کنند. گسترش تنها تیم تمام خصوصی این کشور است و با این رفتارها مالک باشگاه دلسرد می شود. واقعا سرنوشت بازی ها عوض شود.

سایپایی ها سر داور ریختند
من نمی دانم سایپایی ها به چه چیزی معترض بودند؟بعد از این اعتراضات در روند بازی تغییراتی ایجاد شد و از دقیقه 3 نیمکت سایپا 5،6 نفره اعتراض کردند و بعد از گل اول ما سایپایی ها 11 نفره روی سر داور بودند و حتی بدن داور را هم لمس کردند. بازیکن ما بعد از دو خطا اخراج شد. اما من در مورد داوری حرفی نزدم و اعتراضم را بصورت کتبی و با سی دی به فدراسیون می دهم.

بازیکنان با غرور بازی کردند
البته من اعتقاد دارم بازیکنان ما بعد از دو گل با غرور بازی کردند. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و دو گل هم زدیم. بعضی از بازیکنان مثل ابراهیمی و پیمنتا فرصت داشتند اما گل نشد. باز هم می گویم ما در این بازی استحقاق برد را داشتیم. البته من از بازیکنان و کیفیت بازی راضی هستم و باید در ادامه لیگ ضعف هایمان را برطرف کنیم.به هر حال کسانی که از اخلاق مداری صحبت می کنند چرا از دقیقه یک اعتراض می کنند.

بازیکنان باید روی ضربات ایستگاهی حواس شان باشد
بچه های ما باید دو فاکتور را رعایت کنند و در رابطه با مسائل دفاعی باید بیشتر دقت کنیم.البته گل می داوودی صد در صد مردود بود چون باید فاصله توپ با دیواره دفاعی 9 متر و 15 سانتی متر باشد. اما از طریق برنامه های کامپیوتری به این نتیجه رسیدیم که فاصله توپ با خط دفاعی 14 متر بوده و داور 5،6 متر خط دفاعی را عقب برده.دومین مساله این است که بازیکنان باید روی ضربات ایستگاهی دقت داشته باشند. خیلی هم کار کرده بودیم اما باز هم دفاع باز شد.

نباید قداست مربی گری لکه دار شود
به نظرمن، ما نباید رفتاری انجام دهیم که انگار هیچ کس حق انتقاد ندارد. از من به عنوان سرمربی یک تماشاگر می تواند انتقاد کند چه برسد به یک کارشناس فوتبال. اما انتقاد با توهین کردن فرق دارد و باید مربی در آستانه انتقاد پذیری باشد. هیچ قشری نمی تواند به دیگران توهین کند و ما مربیان معلم هستیم و نباید خدای ناکرده قداست لباس مربی گری را پائین بیاوریم. به هر حال هر کسی می تواند نظر دهد چه به درست و چه غلط اما باید در محیطی با آرامش این کار را انجام دهد.

انتقاد نباید تخریبی باشد
انتقاد باید فنی باشد نه مخرب. به هر صورت کی روش کارهای مثبتی برای تیم ملی انجام داده. او روحیه جنگندگی را در تیم بالا برده که خیلی خوب این کار را کرده.انضباط تیم ملی عالی بود و او به خوبی با بازیکن سالاری مبارزه کرد و تیم یکدستی داشت. حضور جوان ها در تیم نکات مثبتی بود. اما بالطبع نکات منفی هم وجود داشته است.ما نباید با همان سبک وسیاقی که در بازی با آرژانتین و نیجریه بودیم جلوی تیم هایی مانند بحرین و قطر هم با این روش بازی کرد. به هر حال جلوی تیم ضعیف تر باید زیبا فوتبال بازی کرد. ضربات ایستگاهی هم از نکات مثبت بوده اما ما در حفظ توپ ضعیف هستیم و شاید این تاکتیک باشد که از تعداد پاس های کم به دروازه برسیم.

کی روش باید بماند
من کاری به رای مردم ندارم اما از نظر کارشناسی باید بگویم کارلوس کی روش باید در تیم ملی بماند. او 4،5 سال در فوتبال ما بوده و هر کسی جای او بیاید خیلی زرنگ باشد 5 سال طول می کشد که فوتبال ما را بشناسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها