کد خبر: ۲۹۱۳۹۶
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: توجه به مسائل اقتصادی خانوارهای بازنشسته در برخی موارد حتی مهم‌تر از جامعه شاغلین بوده به دلیل اینکه بر اساس قانون به کارگیری بازنشسته در شغل دیگر ممنوع است که این موضوعات مانع از افزایش درآمد این قشر می‌شود
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ ابوذر ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تلاش برای فراهم آوردن رفاه اقتصادی خانوارهای ایرانی اظهار کرد: توجه به مولفه‌های اقتصادی مانند کنترل نقدینگی در جامعه یک ضرورت بوده اما در انجام این مهم باید موضوعاتی نیز لحاظ شود.

وی افزود: باید پذیرفت امروز اقتصاد اکثریت خانوارهای بازنشسته در کشور به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلاتی روبرو شده، بنابراین باید خانوارهای بازنشسته را تحت حمایت پولی و مالی قرار داد.

ندیمی گفت: بخشی از موضوعات اجتماعی مانند تقویت مالی خانوارهای بازنشسته اولویت دارد بنابراین نباید تحت تاثیر موضوع آثار نقدینگی در جامعه از حمایت اقتصادی خانوارهای بازنشسته طفره رفت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حقوق ماهیانه اکثریت بازنشسته‌ها در کشور به اندازه‌ای پایین بوده که حتی شامل مالیات نمی‌باشد، گفت: بازنشسته‌ها در مقایسه با شاغلین از مزایایی مانند پاداش، کارانه و حق ماموریت برخوردار نبوده، این موضوعات در حالی بوده که بازنشسته در نظام دینی و ایرانی با دنیا تفاوت دارد و معمولا هزینه‌های خانوارهای بازنشسته به دلیل وجود موضوعاتی مانند مهمانداری بیشتر است؛ بنابراین ضرورت ایجاب می‌کند مسئولان این واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی را درک کنند.

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: دولت باید با درک مسائل خانوارهای بازنشسته کشور، میزان عیدی پایان سال بازنشسته‌ها را بالا تعیین کند و برای جلوگیری از افزایش نقدینگی ناشی از انجام این مهم راهکارهایی مانند صرفه‌جویی در برخی از هزینه‌ها را لحاظ کند.

ندیمی با بیان اینکه درآمد بسیاری از خانوارهای بازنشسته پایین‌تر از خط فقر است، تاکید کرد: توجه به مسائل اقتصادی خانوارهای بازنشسته در برخی موارد حتی مهم‌تر از جامعه شاغلین بوده به دلیل اینکه بر اساس قانون به کارگیری بازنشسته در شغل دیگر ممنوع است که این موضوعات مانع از افزایش درآمد این قشر می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها