يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۴۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
محققان تشک جدید طراحی کرده‌اند که به اینترنت متصل شده و با شیوه زندگی کاربر تنظیم می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازارخبر ؛ تشک «لونا» می‌تواند بطور خودکار دمای تخت خواب را تنظیم و کیفیت خواب کاربر را پیگیری کرده یا حتی دستگاه قهوه‌جوش را در زمان بیدار شدن فرد روشن کند.

جنس این فناوری که مانند یک روتختی بر روی تشک عادی قرار می‌گیرد، کاملا از پلی‌استر بوده و دارای وای‌فای، میکروفون و مجموعه‌ای از حسگرها برای نظارت بر دما، تعداد تنفس و ضربان و همچنین نور محیط و رطوبت است.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این تشک، در یک برنامه تلفن‌هوشمند ارائه شده که سپس به ارائه پیشنهاداتی در مورد کیفیت خواب کاربر می‌پردازد.

با آشنا شدن لونا با زمان و دمای خواب کاربر، سیستم بطور خودکار تخت را برای ورود فرد آماده کرده و این هدف را تا پایان شب دنبال می‌کند. این سیستم علاوه بر تنظیم دمای تخت می‌تواند با سایر اجسام هوشمند خانه تعامل برقرار کند.

برای مثال با بیدار شدن کاربر، لونا دمای خانه را توسط ترموستات هوشمند Nest تنظیم، چراغهای هوشمند Emberlight را خاموش، امنیت خانه را با قفل‌های هوشمند Lockitron تنظیم کرده، سیستم استریوی Beep-enabled را خاموش کرده و قهوه‌جوش وای‌فای را روشن می‌کند.

از دیگر ویژگیهای روتختی لونا، قابلیت آن برای استفاده از تلفن هوشمند فرد به عنوان یک کنترل از راه دور برای تنظیم جلوتر دما و تنظیم زنگ هشدار هوشمند است.

قیمت این تشک‌ها از 199 دلار تا 229 دلار بسته به اندازه آن متغیر بوده و اکنون از طریق سایت Indiegogo برای پیش‌سفارش در دسترس قرار دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها