کد خبر: ۲۹۱۴۰۳
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی کشور از فرصت سه ماهه برای ثبت برندهای خارجی در ایران خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازارخبر ؛ نبوی در نشست خبری با بیان این‌که واحدهایی که ما در کشور داریم بعضا تا صد درصد محصولات خود را تحت لیسانس شرکتهای خارجی به اروپا صادر می کنند، گفت: این مشخص می‌کند که ما از نظر کیفیت پوشاک مشکلی نداریم. از سوی دیگر کارگران ما بعضا در ترکیه شاغل به کارند چراکه نیروی انسانی ما تخصص بالایی دارد.

وی با بیان این‌که متاسفانه ورود کالای پوشاک قاچاق به کشور ما سرسام‌آور است، اظهار کرد: از طرفی حق و حقوق دولت پرداخت نمی‌شود و از سوی دیگر چون استاندارد بر آن نظارت ندارد کالاها بی‌کیفیت است.

رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی کشور با بیان این‌که حاشیه امن ورود پوشاک قاچاق به کشور باید از بین برود تصریح کرد: اگر پوشاک با تعرفه 120 درصدی وارد شود می‌توانیم به راحتی با آن رقابت کنیم و متوجه می‌شوید که ما چیزی از آنها کم نداریم. ما این نمایشگاه را نیز به همین دلیل برگزار کردیم.

نبوی با بیان این‌که هر برند خارجی که وارد یک کشور می‌شود باید ثبت شده و فروشگاه خود را به عنوان یک شخصیت حقوقی معرفی کرده باشد، گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده و قرار شد ظرف یک هفته راهکار این موضوع داده شود و به فروشگاه‌ها سه ماه زمان داده شد تا برند خارجی خود را به ثبت رسانده و کالاها را از گمرکات رسمی کشور وارد کنند که به تبع پس از عرضه مورد کنترل قرار می گیرد.

وی افزود: سند راهبردی توسعه صنعت پوشاک زیر نظر این کارگروه در حال تدوین و مجری آن نیز گروه نساجی دانشگاه امیرکبیر است.

رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی کشور درباره قرارداد تجارت ترجیحی ایران با ترکیه گفت: در زمان عقد این قرارداد یا پیش نویس آن هیچ مشورتی با ما نشده و مشکل ما نیز همین است. چرا که اگر ما در جریان قرار می‌دادند ما خودمان را آماده می‌کردیم هرچند که اگر این محصولات از طریق قانونی وارد شود ما مشکلی با آن نداریم.

نبوی ادامه داد: البته من معتقدم قاچاق پوشاک با این مسائل از بین نمی رود چراکه اگر تعرفه را هم به صفر برسانیم، بسیاری از افراد برای گریختن از مالیات و ... کالاها را به صورت قانونی وارد نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: آقای خسروتاج به ما قول داد که ورود پوشاک قاچاق به کشور از بین برود و پوشاک به صورت رسمی به کشور وارد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها