أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۴۱۹
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
مجری طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: با انجام نهایی سرویس های عملیاتی در بخش های پالایشگاهی و دریا، میزان تولید گاز از سه سکوی فاز ۱۲ به حدود ۷۵ میلیون مترمکعب در روز می‌‌رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، رسول فلاح نژاد گفت: طی ماه‌های آبان و آذر امسال ظرفیت تولید گاز از ۲۵ میلیون به ۶۰ میلیون مترمکعب در فاز ۱۲ رسیده و این میزان گاز تولیدی به طور ثابت و پیوسته به شبکه سراسری تزریق می شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۲ با یادآوری اینکه از اسفند سال گذشته اولین تزریق گاز به شبکه انجام شد، اظهار داشت: از حدود ۱۰ ماه گذشته که بخش های مختلف این پروژه وارد سرویس شده است توانسته ایم پنج میلیارد فوت مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کنیم.

فلاح نژاد با بیان اینکه هم اکنون سه سکوی فاز ۱۲ درحال برداشت گاز از مخزن هستند افزود: درحال اجرای تنظیمات نهایی برای افزایش برداشت گاز از مخزن هستیم و تا چند هفته آینده میزان برداشت گاز از این سکوها به حدود ۷۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به راه اندازی پنج ردیف پالایشگاه خشکی این فاز، از تکمیل و اجرای ردیف ششم تا حداکثر ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از ردیف ششم کل ظرفیت پالایشگاه در مدار سرویس قرار گرفته و این پالایشگاه را در جایگاه دومین تولید کننده (پالایشگاه) گازی کشور پس از پالایشگاه فجر جم قرار خواهد داد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۲ تصریح کرد: پروژه فاز ۱۲ با هدف برداشت روزانه سه میلیارد فوت مکعب معادل ۸۴ میلیون متر مکعب گاز طراحی و به اجرا درآمده است که با دستیابی به تولید نهایی آن طی هفته های آتی، ۱۵ درصد به ظرفیت موجود تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها