کد خبر: ۲۹۱۴۲۲
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
با تائید حضور اسدی در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بالاخره گزینه وزارت ورزش وارد فدراسیون فوتبال شد تا شاید بخشی از تنش‌های موجود بین این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال کاهش یابد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه ورزشی «خبرگزاری دانشجو»؛ بعد از کش و قوس های فراوان و البته تائید و تکذیب های بسیار در مورد برکناری و یا استعفای اجباری مهدی محمد نبی و نام بردن از علیرضا اسدی به عنوان گزینه دبیر کلی فدراسیون فوتبال، بالاخره امروز کفاشیان لب به سخن گشود و ضمن تائید اخبار فوق حضور اسدی را در فدراسیون تائید کرد.


مهدی محمد نبی، دبیر سابق فدراسیون فوتبال تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی تا مقطع کارشناسی به پایان رساند. وی دارای مدارک مدیریت اداری از فیفا، مدیریت ورزشی از کمیته ملی المپیک و مدیریت حرفه ای از فیفا است.


از سوابق ورزشی وی می توان به حضور در تیم فوتبال کلنی شرق تهران،تیم نوجوانان شاهین تهران،تیم منتخب آموزشگاههای تهران و تیم پتروشیمی تهران اشاره کرد.

 

محمد نبی در کارنامه مدیریتی خود سابقه مدیرعاملی باشگاه گسترش پارس خودرو، قائم مقام مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران، عضو هیات موسس اتحادیه فوتبال باشگاههای کشور، مشاور اجرایی رئیس فدراسیون فوتبال، معاون اجرایی دبیر کل و رئیس کمیته مسابقات، دبیر کل فدراسیون فوتبال، مدرس دوره های مدیریت فوتبال، عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا و سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و جام ملت های آسیا را در کارنامه داشت.

 

 

آغاز موج تغییرات در فدراسیون فوتبال

 

چندماهی بود که خبر این تغییر در فدراسیون فوتبال به گوش می رسید. علی کفاشیان که همیشه زیر تیغ تیز منتقدان قرار دارد و هیچ گاه نتوانسته رضایت مسئولین وزارت ورزش  اهالی فوتبال را تامین کند این بار با خنده پاسخ منتقدان را نداد و دست به تغییراتی در فدراسیون فوتبال زد که بسیاری دلیل آن را تثبیت جایگاه خود و برکناری مخالفانش در فدراسیون می دانند .
 

اینکه کفاشیان به اجبار یا به اختیار تغییرات در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فدراسیون ورزشی ایران را آغاز کرده است هنوز مشخص نیست و اما مهم این است که کفاشیان در این امر مصمم است و فعلا هم دست بردار نخواهد بود.

 

بحث برکناری مهدی محمد نبی از بین همه گزینه های فدراسیون فوتبال داغ تر بود کفاشیان بعد از اعلام تصمیم خود در مورد نبی بالافاصله از مواضع خود کوتاه آمد و برای مدتی حرفش را پس گرفت و نبی تا پایان جام ملت ها در فدراسیون فوتبال ماند در این بین نیز کفاشیان بی کار نبود و با یک غافلگیری در مجمع فدراسیون فوتبال ‌ناگهان فریده شجاعی را برکنار کرد و درست یک روز بعد دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون را نیز برکنار کرد تا پالس‌هایی جدید از تغییرات گسترده‌تر دهد.  


در ادامه تغییراتی که در فدراسیون فوتبال آغاز شده بود از سوی علی کفاشیان اعلام شد که هادی آیت اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم از سمتش استعفا کرده است.

 

در این بین باز هم نام نبی در میان بود و همه می دانستند که دیر یا زود باز هم پرونده نبی روی میز فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت. در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از جام ملت های آسیا به درخواست یکی از اعضای هیات رئیسه که البیپته رابطه خوبی نیز با وزارت ورزش دارد موضوع برکناری نبی مطرح شد و ظاهرا این فرد از اعضای هیات رئیسه خواسته بود تا نامه برکناری دبیر کل فدراسیون فوتبال را امضا کنند. درست است که این خبر از سوی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تکذیب شد اما واقعیت ان بر کسی پوشیده نبود که البته انتشار نامه استعفای را نیز می توان مهر تائیدی بر این خبر دانست.

 

 

بالاخره نبی رفت

 

پس از این کش و قوس ها نبی در نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال نوشت: مستحضرید در این چند سال روزهای متفاوتی را در فدراسیون سپری کرده‌ایم که قطعا شرح آن مفصل است. خوشبختانه با حمایت به موقع وزیر محترم و تلاش‌های مجدانه جنابعالی در روزهای گذشته شاهد رضایت اکثریت مردم عزیزمان از عملکرد مطلوب تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده‌ایم و خدا را شاکرم که به سهم خود در این فرصت داده شده انجام وظیفه نمایم.

 دبیر سابق فدراسیون فوتبال در این نامه آورده است: راضی به رضای خداوند سبحان هستم و امروز در تقدیرم آمده و با کناره‌گیری از سمت دبیرکلی فدراسیون، ادامه خدمت و امانت‌داری را برای دیگر دوستان باقی گذاشته و تکلیف رقم خورده انشاءالله با موفقیت همراه خواهد بود.در خاتمه از کلیه همکاران ارجمندم در فدراسیون، سازمان لیگ، اتحادیه فوتبال، آکادمی ملی فوتبال، هیئت فوتبال استان‌ها، باشگاه‌های کشور و به ویژه پیشکسوتان بزرگوار و همچنین رسانه‌های محترم گروهی سپاسگزاری می‌نمایم.
 
 

علی کفاشیان در رابطه با استعفای مهدی محمدنبی از دبیرکلی فدراسیون اظهار داشت: این استعفا به دست من رسیده است و از زحمات نبی در طول مدت حضورش به عنوان دبیر کل فدراسیون تشکر می کنم. از قبل هم گفته بودیم که تغییرات زیادی در فدراسیون در راه است و این مسائل نیز در همین راستا است.

 

وی ادامه داد: قرار نیست نبی از فدراسیون برود و قطعا از زحمات وی به زودی تقدیر می کنیم. البته همانطور که گفتم در بخش دیگری از او استفاده خواهیم کرد.

 

کفاشیان امروز در مصاحبه خود با سایت فدراسیون فوتبال گفت: در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در فوتبال در حال انجام است با اسدی صحبت کرده‌ایم و برای ایشان نیز آروزی موفقیت داریم. اسدی با فوتبال بیگانه نیست و امیدواریم از تجربیات ایشان استفاده مطلوبی را ببریم.

با تائید حضور اسدی در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بالاخره گزینه وزارت ورزش وارد فدراسیون فوتبال شد تا شاید بخشی از تنش های موجود بین این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال کاهش یابد.


جانشین محمدنبی در فدراسیون فوتبال کیست؟


علیرضا اسدی از فوتبالیست های سابق کشورمان بوده است که در پست مدافع بازی می کرده است. او فوتبال را در بنیاد شهید در سال های نخست بعد از انقلاب آغاز کرد. در تیم فیزیکی بنیاد شهید مدافعی ثابت بوده اما هیچ وقت یکی از ستاره های تیمش نبود اما با این وجود او استعداد بالایی در تحصیل داشت. اسدی اگرچه سابقه دعوت به اردوهای گروهی دهداری را هم داشته اما در تحصیلات پزشکی پیشرفت خوبی می کند و بعد ها در بیمارستان شهدای تجریش تا رده های مدیریتی پیش می رود.


اسدی البته همیشه علاقه به ورزش داشته و در دورانی که رضا قراخانلو دوست خوب فوتبالی اش رئیس کمیته ملی المپیک شد حکم سرپرستی تیم ملی امید ایران را در دوره داریوش مصطفوی گرفت. سمتی که خیلی زود بعد از روی کار آمدن کیومرث هاشمی در فدراسیون فوتبال و درگیری های مدیریتی روزهای تعلیق فوتبال عطایش را به لقایش بخشید و رفت سراغ کارهایش.


او بعد ها در فدراسیون ژیمیناستیک و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد هم مسئولیت هایی داشته است اما با روی کار آمدن محمود گودرزی در وزارت ورزش سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شد و بعد از استعفایش از سرپرستی این فدراسیون همه او را گزینه نهایی وزارت ورزش برای اداره این فدراسیون می دانستند ولی حالا انگار مسیر این پزشک به سمت فوتبال عوض شده است.

 

 

چه کسان دیگری در فدراسیون برکنار می شوند؟


البته بسیاری معتقدند که این موج تغییرات در فدراسیون فوتبال ادامه دارد  و جایگاه ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال هم متزلزل است و وی هم یکی از افرادی است که احتمال برکناری‌اش وجود دارد.

 

یک دیگر از افرادی که احتمال برکناری‌اش وجود دارد، ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران است. عسگری تقریبا همواره مورد انتقاداتی در مورد انتخاب داوران و البته نحوه قضاوت‌های دیدارهای مختلف بوده و شاید همین هم بهانه‌ای مناسب برای برکناری او از این پست باشد.


عضو کمیته فنی و رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یکی دیگر از تغییرات احتمالی به شمار می‌رود. احسانی که در انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی به عنوان عضو کمیته فنی نقش داشته، حالا این بار زیر سایه کنار رفتن از این پست قرار گرفته است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها