يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۴۲۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه سالانه 7 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های شریانی موجود کشور لازم است، گفت: ‌امسال نمایندگان مجلس 500 میلیارد تومان اعتبار برای راهداری مصوب کردند‌.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ داود کشاورزیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از راهکارهای برون رفت از محرومیت و حرکت به سمت توسعه پایدار‌ در کنار ایجاد راه‌های دسترسی و مواصلاتی، توسعه راهداری است.
 
وی با تأکید بر لزوم فراهم آوردن امکانات لازم به منظور ارتقاء ایمنی، کنترل ترافیک جاده‌ها و گسترش حمل و نقل هوشمند در کشور، گفت: با توجه به کثرت پروژه‌های راه‌سازی در کشور، باید اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص یابد زیرا سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد ‌راه ارتباطی ایمن‌ می‌تواند به توسعه بیانجامد ضمن آنکه‌ میلیون‌ها گردشگر و مسافر را ‌جذب کند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ‌فراهم آوردن زمینه‌ها و امکانات لازم به‌ منظور بهبود و بهره‌برداری بهینه از سیستم حمل و نقل جاده‌ای و تحقق سیاست‌های جامع و‌ هماهنگ در زمینه حمل و نقل جاد‌ه‌ای در چارچوب قانون توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور از وظایف ما است.
 
کشاورزیان ادامه داد: مطالعه‌، تهیه و ارائه طرح‌های راهداری جاری، دوره‌ای مستمر، متناوب و اضطراری ‌از دیگر وظایف تعیین شده در بخش راهداری است که اهتمام ویژه‌ای به آن داریم.
 
وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تمرکز آمار و اطلاعات پایه‌ای راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای با همکاری سازمان‌ها و موسسات ذیربط و تشکیل بانک اطلاعاتی انجام شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نگهداری راه‌ها و نظارت بر وضعیت جاده‌ها‌ از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: مطالعه و ‌هماهنگ کردن طرح‌های پیشنهادی‌ در امور راهداری و نظارت بر تهیه ضوابط و معیار‌های فنی و اجرایی به منظور توسعه شبکه راه‌ها در سطح کشور را در دستور کار داریم. ‌
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ‌هم‌اکنون 48 هزار کیلومتر راه شریانی در کشور داریم که بیش از 75 درصد حمل و نقل ایران در این راه‌ها انجام می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگهداری رویه جاده‌ها و عملیات راهداری بسیار پرهزینه است، اضافه کرد: قطعاً راهداری بر راهسازی اولویت دارد.
 
کشاورزیان با تأکید بر اینکه سالانه 7 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های شریانی موجود کشور لازم است، اضافه کرد: ‌امسال نمایندگان مجلس 500 میلیارد تومان اعتبار برای راهداری مصوب کردند‌.
 
وی همچنین درباره عملیات توسعه‌ای پایانه‌های مرزی بیان کرد: در حال حاضر 24 پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد‌ که سالانه به طور متوسط 12 میلیون تن کالا ‌و حدود 15 میلیون نفر مسافر از این پایانه‌ها ترانزیت می‌شود.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در سال آینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توسعه و تجهیز این تأسیسات را در  برنامه‌های اصلی خود قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها