کد خبر: ۲۹۱۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
انتقاد دمشق از گزارش شورای حقوق بشر،مراسم تشییع قربانیان حملات گروههای مسلح، دستگیری دهها فرد مسلح و ادامه تحرکات خشونت آمیز گروههای مسلح از مهمترین تحولات سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت : گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره سوریه تحت تاثیر طرفهای مغرض تهیه شده است.

منبع مذکور بیان کرد: این گزارش کاملا سیاسی و با استناد به اطلاعات غلط معارضان سوری در خارج کشور و دستگاههای گمراه کننده تنظیم شده است.

این منبع تاکید کرد: این گزارش به موضوع قاچاق اسلحه، آموزش و حمایت از گروههای مسلح اشاره ای نکرده است و کاملا سیاسی عمل کرده است.

منبع فوق افزود: هدف از انتشار این گونه گزارشها طولانی کردن بحران سوریه و ابلاغ پیام به گروههای مسلح برای ادامه فعالیتهای آنهاست.

از سوی دیگر اجساد سیزده نفر از کسانی که به دست گروههای مسلح کشته شده بودند طی مراسمی در دمشق تشییع شدند که در این مراسم خانواده این افراد بر وفاداری به کشورشان تاکید کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی سوریه دهها نفر از کسانی که شرایط را برای ورود سلاح از لبنان به این کشور فراهم می آوردند، در منطقه "تلکلخ" دستگیر کردند.

در استان "ادلب" نیز نیروهای امنیتی سوریه پس از درگیری با گروههای مسلح تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند این گروهها مسلح اقدام به ارعاب مرم می کردند.

در "معره النعمان" و روستای "الخوین" در "خان شیخون" گروههای مسلح دو نفر از ساکنان را به طرز فجیعی کشتند که نیروهای امنیتی اجساد آنها را پیدا کردند.

در حمص نیز گروههای مسلح به "خالد الخلیف" و فرزندنش "احمد" شلیک و آنها را زخمی کردند و اموال آنها را نیز به غارت بردند.

در شهر حماه نیروهای امنیتی سوریه دو بمب کار گذاشته به وسیله گروههای مسلح را خنثی کردند، اما انفجار دو بمب دیگر در این منطقه سبب زخمی شدن دو نفر از نیروهای سوری شد.

در درعا نیز نیروهای امنیتی سوریه با گروههای مسلح درگیر شدند و یکی از آنها را کشتند. یک بمب کارگذاشته در این منطقه نیز خنثی شد.

در لاذقیه نیز انفجار بمب دو نفر را کشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها