يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۴۶۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
عمق واههه غرب نسبت به معرفی اسلام حقیقی به جهانیان:
گاردین در مطلب خود بارها مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد را این نکته عنوان کرد: ”این فیلم که به زبانهای انگلیسی و عربی نیز ترجمه (و دوبله) خواهد شد، توسط ایران شیعی ساخته می شود!" تکرار این مسئله، اشاره به حساسیت هایی دارد که وهابیت نسبت به تعریف شیعه از اسلام نشان می دهد
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، همه ساله هزاران فیلم سینمایی، داستانی، سریال و مجموعه های تلویزیونی در سرتاسر دنیا با هزینه های گزاف و اکثرا با محتوای مغایر با سعادت بشر تولید و پخش می شوند اما هیچگاه سابقه نداشته است هزینه های تولید یک فیلم مثلا هالیوودی (که از لحاظ صرف هزینه، در راس گران ترین فیلم ها قرار دارند) را اسراف بنامند!

در حالیکه تا کنون قریب به 250 فیلم درباره زندگانی حضرت مسیح علیه السلام، 120 فیلم درباره زندگی حضرت موسی علیه السلام، 80 فیلم درباره زندگانی دیگر پیامبران و 40 فیلم درباره ی بودا ساخته شده است، اسراف خواندن هزینه ی صرف شده برای دومین فیلمی که از زندگی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ساخته شده است نشان از عمق واهمه ی غرب نسبت به معرفی اسلام واقعی دارد. بی شک همانها که در خیابان های پاریس و دیگر شهرها به نام آزادی بیان، از کاریکاتورهای پیامبر عظیم الشأن اسلام هواداری می نمودند اگر ایشان را همانگونه که هستند بشناسند محال است اجازه دهند چنان حرکت زشتی دوباره تکرار شود.


اما سایت خبری تحلیلی  گاردین با حساسیت عجیبی نسبت به فیلم مجیدی نوشت: ”فیلم چندمیلیون دلاری زندگینامه ی پیامبر اسلام که گران ترین و اسراف کارانه ترین فیلم تاریخ سینما و تلویزیون ایران است برای اولین بار در روز یکشنبه به نمایش گذاشته می شود."

گاردین که سعی دارد محتوای فیلم را تفسیر شخصی ایران از تاریخ اسلام جلوه دهد در ادامه نوشت: ”این فیلم که در جشنواره ی فیلم فجر اکران خواهد شد صرفا نسخه ی ایرانی زندگینامه ی محترم ترین چهره ی تاریخ اسلام است که پیش تر نیز درباره ی آن فیلمی ساخته شده (و دیگر نیازی به این کار نبود). گفتنی است کارگردان این فیلم، یکی از چهره های سینمایی طرفدار انقلاب اسلامی ایران است."

گاردین در مطلب خود بارها مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد را این نکته عنوان کرد: ”این فیلم که به زبانهای انگلیسی و عربی نیز ترجمه (و دوبله) خواهد شد، توسط ایران شیعی ساخته می شود!" تکرار این مسئله، اشاره به حساسیت هایی دارد که وهابیت نسبت به تعریف شیعه از اسلام نشان می دهد. وهابیون عربستان پیشتر و شاید در پاسخ به فیلم امام علی (ع) و عمر مختار، فیلمی سراسر انحرافات تاریخی و موهن درخصوص زندگی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ساخته بودند.

مجیدی پیشتر در کنفرانسی اعلام کرده بود قبل از نوشتن فیلمنامه، با متخصصین تاریخ اسلام اعم از شیعه و سنی مشورت کرده است. این مسئله راه سوء استفاده ی وهابیت را می بندد زیرا وهابیون همیشه تلاش داشته اند اهل تسنن را به سمت خود سوق دهند. علمای الازهر سال 2012 از مجیدی درخواست کرده بودند این فیلم را نسازد و همین بهانه برای وهابیت کافی بود!

اما واشنگتن پست که نخواست از قافله ی تخریب کنندگان دومین فیلم جهان درباره پیامبر اسلام عقب بماند پیش از دیدن این فیلم به نقد پرداخت! و نوشت: ”این هفته گران ترین فیلم ایرانی اکران خواهد شد. این فیلم درباره پیامبر اسلام است، اما نه! هیچکس او را در فیلم نخواهد دید!"

نشان ندادن چهره ی پیامبر در فیلم، تنها انتقادی بود که واشنگتن پست پیش از اکران فیلم توانست نسبت به محتوا و نکات فنی آن داشته باشد اما برای خالی نماندن عریضه، به بررسی سوابق مجیدی پرداخت تا شاید دستاویزی برای تحت الشعاع قرار دادن فیلم زندگی پیامبر پیدا کند. این سایت خبری در ادامه نوشت: ”مجیدی –فیلمساز مورد علاقه ی رهبر ایران- معمولا فیلم هایی میسازد که اگرچه درباره ی زندگی مردم طبقات پایین ایران است اما بار سیاسی ندارند و موردحمایت مسئولین حکومتی قرار می گیرند!"

واشنگتن پست سعی کرد مجیدی را یک هنرمند حکومتی معرفی کند اما به تناقض آشکار و مضحکی رسید. مجیدی سال 2009 فیلم تبلیغاتی میرمحسین موسوی را ساخت که غرب همواره از وی با عنوان رهبر اپوزوسیون داخلی یاد می کند.

العربیه و المانیتور نیز با بهانه های مشابه به انتقاد از این فیلم پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
آشنا
-
۱۰:۵۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
۰
۵
امیدوارم که این فلیم اهل سنت راتحریک نکند.
پاسخ
عمارنامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
۲
۰
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/96027
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
۷
۰
سلام
مگه گاردین میدونه اسراف چیه؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
اهانت بی سابقه فرماندار تکاب به ارزش ها و خانواده های شهدا

خیلی از شهداء اصلا شهید نشده اند/

مشروح اظهارات فرماندار در جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر؛

http://shiz.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=40&pageid=700&newsview=202827
پاسخ
رضا
ROMANIA
۱۱:۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
۴
۰
130 میلیون دلار برای فیلم موهن نوح که اصلا اسراف نبود!!!!!
پاسخ
ناشناس
-
۱۴:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
۴
۰
گاردین وواشنگتن پست هم اسلام شناس شده اند؟مردم مسلمان ایران برای تودهنی به این اراجیف ازاکران فیلم استقبال گسترده خواهند کرد
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
۴
۰
این هزینه نیست چه برسه که اسراف باشه
این فیلم کاملا یک سرمایه گذاری استراتژیک برای آینده دنیاست
اسراف پولهایی است که آمریکایی ها برای کشتار ملت ها در سرتاسر دنیا خرج میکند اسراف هزینه های بیهوده برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با عنایت الهی انشاالله تیرشان به سنگ خواهد خورد .
پاسخ
کرمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
۰
۱
حال کردم
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
با سلام خدمت آقای مجیدی
لطفا در خصوص زمان اکران اطلاع رسانی کنید
پاسخ
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
۱
۰
بنظر من باید یک جایی خیلی بزرگ با سرمایه کافی وبا پشتوانه قوی ساخته شود تا از تمام پیامبران الهی از ادم گرفته تا خاتم فیلم ساخته شود وهر کدام ومعجزات هر کدام واینکه برای چه مبعوث شدند را ساخت وهمچنین می توان برای بچه ها اینها را به صورت انیمیشن ساخت تا انها بجای این کارتون ها ی بی خود بتوانند این داستان های حقیقی را فرا بگیرند خلاصه باید برای این کار مثلا شهرکی ساخت به همین نام واوج بندگی خود را در به خدا احد واحد نشان دهیم که اینکه می گویند دایم در نماز است یعنی در همه حال وهمه کار باید فقط وفقط برای خدا وبخاطر خدا کار کنیم نه اینکه مرتب نماز بخوانیم نماز وقت خودش را دارد اما باید کاری کرد که کا ما خودش نماز محسوب شود
پاسخ
قارداش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
۰
۱
حرف حقو اینبار باید از دشمن شتید . وقاحت وبیشرمی و کفر از این بیشتر نمیشود که یه الدنگی بخواهد چهره حضرت رسول الله را نمایش دهد . تامین کننده بودجه کارگردان بازیگر نمایش دهند همگی و هر که نقشی در هر زمینه ان داشته باشد مهدور الدم هستند و مستحق اعدام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
حالت خوبه داداش؟ مطمئنی چیزی نزدی؟
جدیدترین اخبار پربازدید ها