أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۴۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه‌ی سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از شخصیت‌های فرهنگی که حمایت ویژه‌ای از جشنواره فیلم فجر داشته‌اند، تشکر و از وی درخواست می‌کنم که در زمینه بیمه درمانی، خدمات درمانی و به ویژه بیمه بیکاری هنرمندان توجه ویژه‌ای داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، حاضر در برج میلاد؛ سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان و مسئولان سینمایی افتتاح شد.
 
گفتنی است؛ بنابراین گزارش چهره‌هایی چون سیروس الوند، حامد بهداد، بهروز افخمی، سحر دولتشاهی، علیرضا داوودنژاد، رویا تیموریان، هانیه توسلی، سحر دولتشاهی، هومن سیدی، گلاب آدینه، همایون اسعدیان، آزاده صمدی، سعید راد، باران کوثری، نیکی کریمی، مهتاب کرامتی، الهام کردا، خسرو ثنایی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، چکامه چمن ماه، رضا ناجی، رویا تیموریان، مهسا کرامتی، علی غفاری، رامبد جوان، بهرام رادان، داریوش اسد زاده، حسین یاری، حسین برزیده، حمیرا ریاضی، همایون ارشادی و راما قویدل در این مراسم حضور دارند.

19:00 بنابراین گزارش؛ امسال هنرمندان از روی فرش قرمز عبور نکردند و افزون بر آن با گذشت نیم ساعت از زمان اعلام شده برای شروع افتتاحیه‌، هنوز هنرمندان در انتتظار شروع شدن بزرگترین رویداد سینمایی کشور هستند.

19:05 حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره و علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز به جمع هنرمندان پیوستند.

19:10 هنرمندان به نشانه‌ی اعتراض به تاخیر شروع افتتاحیه شروع به دست زدن کردند.

19:15 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بالاخره به جمع هنرمندان اضافه شد.

19:18 پس از 48 دقیقه انتظار سرانجام سیمرغ سی و سوم بر فراز برج میلاد به پرواز درآمد؛ پس از طنین انداز شدن سرود ملی، قرآن قرائت شد و آنونس جشنواره باصدای ناصر طهماسب پخش شد. حضور عوامل غیر رسانه‌ای و غیرسینمایی آنچنان زیاد است که برخی از عوامل اصلی فیلم ایستاده برنامه را نظاره می‌کنند و دنبال مکانی برای نشستن این افراد هستند.

19:29 امضای سینماگران پای بیانیه محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص)

19:35 متن زیبایی در رثای حضرت محمد (ص) توسط سید مهدی شجاعی مدیر انتشارات نیستان و نویسنده و فیلم‌نامه نویس متعهد کشورمان در ابتدای برنامه قرائت و پس از آن کلیپی در وصف رسول مهربانی با نام "والا پیامبر" با صدای "فرهاد مهراد" برای حضار پخش شد.

19:40 پس از به روی صحنه آمدن مجری و عذرخواهی بابت تاخیر، علیرضا رضا داد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر سخنرانی کرد.

19:47 کلیپی به یاد درگذشتگان سینما پخش شد تا در این مراسم یادی از آن‌ها زنده شود و پس از آن هیأت داوران بخش سینما حقیقت، نگاه نو و سودای سیمرغ در قالب یک کلیپ معرفی شدند.

20:06 احسان کرمی مجری برنامه با اعلام این موضوع که وزیر ارشاد از صحبت در این مراسم خودداری می‌کرد ولی ما نپذرفتیم وزیر را به جایگاه برای سخنرانی دعوت کرد.

20:07 علیرضا رضاداد: در جشنواره فیلم فجر به تماشای بخش ستایش برانگیزی از سینمای ایران می‌نشینیم/ یا رسول‌الله امیدواریم زبان سینمای ما نزدیک به زبان کمال تو برای سینمای ایران باشد

20:49 علی جنتی: سینمای ایران سال آینده فیلم‌های بهتری ارائه دهد / درخواست وزیر ارشاد از وزیر کار و رفاه اجتماعی

20:55 پس از سخنرانی وزیر ارشاد برندگان سیمرغ‌های بخش بسته‌های تبلیغاتی، مدیر تبلیغات و عکاسی معرفی شدند و جایزه بهترین نوآوری در بسته‌های تبلیغاتی به امیر اثباتی برای فیلم "گربه و ماهی"، جایزه بهترین مدیر تبلیغاتی به بهرنگ تنکابنی برای فیلم "شهر موش‌ها 2" و سیمرغ بهترین عکاسی به سحاب زری برای فیلم "اشباح" رسید.

21:10  برخی از هنرمندان و مهمانان به دلیل طولانی شدن برنامه این مراسم را ترک کردند.

21:59 علی ربیعی: برخی انتقادات به سینما مردود است/ سینمای ایران صدای مردم ایران است

22:04 تقدیر از پیشکسوتان لابراتوارهای سینمای ایران

22:05 حجت‌الله ایوبی: جشنواره امسال، جشن خودنمایی جوانان ایران است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها