أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۵۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کاهش 50 درصدی ساخت و ساز مشکل اصلی بیمه کارگران ساختمانی است، گفت: برای افزایش پوشش بیمه کارگران ساختمانی جدید منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: محمدحسین زدا در مورد آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی افزود: بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی، بیمه کارگران ساختمانی مطابق ۱۵ تا ۲۰ درصد مبلغ تمام شده پروانه ساختمان محاسبه می شود که مصوبه 15 درصد به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: ما از دولت درخواست کرده ایم برای افزایش پوشش بیمه ای کارگران جدید ساختمانی مصوبه را به ۲۰ درصد تبدیل کنند که در حال حاضر نیز منتظر تصویب دولت هستیم.

زدا با اشاره به اینکه این درخواست در هفته جاری در دستور هیئت دولت قرار می گیرد، اظهار داشت: باید این مصوبه به ما ابلاغ شود تا ببینیم می توان چه تعداد کارگران ساختمانی را برای تحت پوشش قرار گرفتن افزایش دهیم.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه بعد از ابلاغ مصوبه چه تعداد بر پوشش کارگران ساختمانی افزوده می شود، گفت: باید ابتدا ببینیم میزان منابعی که از سوی دولت به ما اختصاص پیدا می کند چقدر است و در این صورت وضعیت بیمه کارگران ساختمانی جدید نهایی می شود.

وی از بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی خبر داد و گفت: پوشش این تعداد افراد تا زمانی که منابع بیمه ای جدید اضافه شود، ادامه پیدا می کند.

زدا در مورد همکاری شهرداری ها با سازمان تامین اجتماعی برای معرفی کارگران ساختمانی توضیح داد: تاکنون این افراد بلاتکلیف بودند، اما با تصویب قانون جدید چنانچه این کار را انجام ندهند، اقدامی غیرقانونی انجام داده اند و آثاری که برای کار غیرقانونی وجود دارد، برای آنان هم اجرایی می شود که البته مطمئن هستیم شهرداری ها با ما همکاری خواهند کرد.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در خصوص کارگران ساختمانی که پشت نوبت بیمه قرار دارند، نیز اظهار داشت: بر اساس اعلام انجمن صنفی کارگران ساختمانی در حال حاضر یک میلیون نفر پشت نوبت هستند که در صورت افزایش منابع به مرور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشکل رکود در ساخت و ساز معضلی است که برای بیمه کارگران ساختمانی با آن روبرو هستیم، تاکید کرد: مشکل اصلی ما رکود در بحث ساخت و ساز است و نه عدم همکاری شهرداری ها و بر اساس اعلام مرکز آمار، ۵۰ درصد صدور پروانه ساختمان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این موضوع برای بیمه کارگران ساختمانی خوب نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها