يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۵۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
شناور چندمنظوره مسافربری و باربری کروبوت، به نام پارمیدا ۶، که بدست توانمند متخصصان مؤسسه دریایی شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده بود، با حضور سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به بهره برداری رسید و به آب انداخته شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: نخستین فروند از شناورکروبوت با نام پارمیدای ۶ توسط متخصصان موسسه دریایی شهیدمحلاتی نیروی دریایی سپاه در بوشهر ساخته و به آب انداخته شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه دوم ندسا، شناور چندمنظوره مسافربری و باربری کروبوت، به نام پارمیدا ۶، که بدست توانمند متخصصان مؤسسه دریایی شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده بود، با حضور سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به بهره برداری رسید و به آب انداخته شد.

بر اساس این گزارش امروزه در صنعت حمل و نقل دریایی جهان شناورهای بدنه آلومینیومی به واسطه ویژگی‌های خاص نظیروزن سبک، افزایش سرعت، خوردگی کمتر، و هزینه نگهداری پایین جایگاه ویژه‌ای را در حمل و نقل دریایی به دست آورده‌اند که در این میان شناورهای کروبوت علاوه بر ویژگی‌های گفته شده قابلیت حمل مسافر، بار و تجهیزات نیز دارا هستند.

با توجه به نیاز روز افزون میهن عزیزمان، ایران اسلامی به استفاده از این نوع شناور در صنعت دریایی، ساخت نخستین فروند از این نوع شناورها به نام پارمیدای ۶ در دستور کار موسسه دریایی شهید محلاتی قرار گرفت.

موسسه شهید محلاتی ساخت این پروژه را با تلاش متخصصان و کارشناسان این مجموعه آغاز کرد و بعد از انجام تمام مراحل ساخت شناور و تست‌های فنی و ایمنی، این شناور با حضور سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به بهره برداری رسید و به آب انداخته شد.

طراحی این شناور به ابعاد ۳۴متر طول ۷.۸۰  سانتیمتر عرض و ۳.۴۰ ارتفاع صورت پذیرفته و جنس بدنه آن از آلومینیوم دریایی ساخته شده است و حداکثر سرعت در این شناور ۲۵ مایل دریایی بوده و گنجایش ۷۳ نفر مسافر و ۸ نفر خدمه را داراست که این ویژگی‌ها پارمیدای شش را در ردیف شناورهای، های اسپیکرافت قرار می‌دهد.

امروز مؤسسه شهید محلاتی به عنوان یکی از پیشتازان عرصه صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی گامی استوار بردارد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها