يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۵۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
پنتاگون تأیید کرد که تکفیری‌های داعش رسماً از شهر مرزی «کوبانی» در سوریه توسط نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین‌المللی به بیرون رانده شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: پنتاگون روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» رسماً از شهر مرزی سوریه موسوم به «کوبانی» واقع در مرز سوریه و ترکیه خارج شده‌اند.

«جیمز تری» یکی از فرماندهان ارشد ائتلاف ضدداعش تصریح کرد: «نیروهای زمینی کرد به حمایت از نیروی هوایی ما در بازپس گیری شهر کوبانی موفقیت‌آمیز عمل کردند و این مسئله پوچ بودن ادعای شکست‌ناپذیری داعش را نشان می‌دهد».

وی ادامه داد: «ائتلاف بین‌المللی به حملات خود علیه داعش در بقیه مکان‌هایی که حضور دارند ادامه می‌دهد».

روز گذشته نیز «مصطفی باهوز» فعال سیاسی کُرد حاضر در کوبانی در گفت‌وگو با شبکه «السومریه نیوز» گفت: نیروهای مردمی کُرد در روزهای گذشته، 16 روستا را از چنگ تروریست های داعش خارج کردند.

شهر عین العرب (کوبانی) از اواخر تابستان گذشته، هدف حمله گروهک داعش قرار گرفته و در حالی که ابتدا ترکیه برای کمک به مردم کرد همکاری نمی‌کرد، سرانجام نیروهای پیشمرگه کردستان عراق موفق شدند با اجازه ترکیه از مرز این کشور به کمک شهر عین‌العرب بروند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش بیش از 700 حمله هوایی در داخل و اطراف کوبانی صورت داده است و حدود 280 جایگاه مبارزه، 100 ساختمان و بیش از 60 خودروی نظامی داعش از جمله چندین تانک و دیگر تجهیزات نظامی مربوط به این تکفیری‌ها را تخریب کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای کرد به حمایت از نیروهای هوایی ائتلاف بین‌المللی، داعش را از پناهگاه هایشان در کوبانی در تاریخ 27 ژانویه 2015 بیرون کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها