کد خبر: ۲۹۱۵۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، مهاجمی که نخستین بار با پیراهن شماره 22 در ترکیب پرسپولیس بازی کرد و کاری از پیش نبرد یک روز بعد از پایان مسابقه سیبل منتقدان شد و آنهایی که طی هفته‌های گذشته از نمایش‌های تیم درخشان با صراحت بیشتری انتقاد کردند بعد از سومین شکست متوالی درخشان و سقوط به رده نهم جدول ضمن انتقاد از سرمربی پرسپولیس به خرید برزیلی او پرداختند و کیفیت پایین او را زیر سوال بردند.  البته حرف‌های منتقدان بیراه هم نبود چرا که تادو در همان 79 دقیقه‌ای که در میدان بود نشان داد مهاجمی نیست که بتواند باری از دوش خط حمله پرسپولیس بر دارد و در نقش یک گلزن شاخص نیازهای درخشان در خط حمله را برآورده کند.

درخشان هم از تادو راضی نیست

با نمایش 79 دقیقه‌ای و نسبتا ضعیف ژوزه تادو مورو جونیور همه نگاه‌ها به حمید درخشان دوخته شد. فردی که بعد از کلی حرف و حدیث و تست بازیکنان خارجی مختلف این مهاجم درشت اندام را جذب کرد تا مشکلات فنی تیمش را کم کند اما حالا در مظان اتهام است. البته خود درخشان هم بعد از بازی در مصاحبه‌های متعدد گفته که از تادو اصلا راضی نیست:

من اصلا از تادو راضی نیستم چون من بیشتر از هر بازیکنی به تادو فشار آوردم. به‌خاطر اینکه او اضافه وزن داشت اما در این بازی او انتظارات من را برآورده نکرد.

البته درخشان در مصاحبه دیگری برای ضعف نسبی مهاجم جدیدش توجیهی کلیشه‌ای رو می‌کند تا خودش را زیر سوال نبرد: «فشار تمرین‌های ما زیاد بود و تادو نیاز به زمان دارد تا با تیم هماهنگ‌تر شود. من تادو را در بازی با ذوب آهن آوردم تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد. او روز به روز بهتر می‌شود و مطمئنا برای پرسپولیس مثمر ثمرخواهد بود.»

این بازیکن درجه 10 هم نیست!

اما انتقاد پیشکسوتان بعد از نخستین نمایش تادو بیشتر از حد انتظار بود. تا جایی که یادمان می‌آید حتی بعد از نخستین بازی پائولو دی کارمو دیگر خرید بنجل پرسپولیس در سال 87 که از تادو کیفیت به مراتب پایین‌تری داشت هم شدت انتقادها اینگونه نبود. با این حال در مصاحبه‌های پیشکسوتان تادو سیبل انتقادها شد. تندترین حملات را ابراهیم آشتیانی انجام داد:

این بازیکنان خارجی حتی درجه 10 هم نیستند. آنها می‌آیند و قراردادی می‌بندند که من می‌دانم داخل آن قراردادها چه خبر است. این قراردادها مثل قرارداد همان دروازه‌بانی بود که رباط صلیبی پاره کرده بود ولی چند سال پیش از دبی با پرسپولیس 400 میلیون تومان قرارداد بست. همان جا پول رد و بدل شد و 40 میلیون به حساب یکی دیگر واریز شد. متاسفانه فساد در فوتبال ما بیداد می‌کند.

رضا شاهرودی یکی دیگر از منتقدان درخشان هم گفت: «این بازیکن که دیگر شاهکار آقایان است. این بازیکن در مسابقه با ذوب آهن حتی نتوانست یک کنترل خوب داشته باشد و در بازی گم شده بود. این بازیکن هم با همان دلال بازی‌ها آمده و برای پرسپولیس هیچ چیز نمی‌شود.»

به تادو زمان بدهید

تا قبل از بازی با ذوب آهن بازیکنان پرسپولیس هم در صحبت‌های خودمانی‌شان گفته بودند که تادو بازیکن باکیفیتی نیست و نمی‌تواند مشکلات تیمشان در خط حمله را کم کند. البته دو پاس گل او مقابل بنیادکار و گلزنی‌اش مقابل راس الخیمه تا حدودی از شدت این حرف و حدیث‌ها کم کرد اما در کمال تعجب درخشان به این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش میدان داد تا با نمایش این بازیکن در میدان مشخص شود تادو کیفیت جالبی ندارد.

با این حال در جواب انتقادها محمود خوردبین درباره تادو می‌گوید: «فکر می‌کنم باید کمی به تادو زمان بدهیم. او با توجه به دوری یکماهه از تمرینات و بعد از ورود به پرسپولیس فشار زیادی آورد و با رها شدن بدنش از فشار و هماهنگ‌تر شدن با سایر نفرات، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.»

البته حرف خوردبین هم بیراه نیست. طبیعی است که هر بازیکن جدیدی در هر تیم – بخصوص وقتی از کشور و فوتبال دیگری آمده باشد – خیلی زود در تیم جدیدش جا نخواهد افتاد و تادو را هم باید در بازی‌های آینده دید اما گاهی اوقات استپ کردن و بغل پا زدن بازیکنان نشان می‌دهد کیفیت آنها در چه حدی است.  به هر حال بعد از مهدی جعفرپور و رضا خالقی فر سومین خرید پرسپولیس هم در حد و اندازه‌های این تیم نشان نداد تا همه منتظر رونمایی از علی علیپور و فرناندو گابریل باشند هر چند همه می‌دانند با این بازیکنان وقتی در لیگ برتر به جایی نمی‌رسی پس در لیگ قهرمانان هیچ امیدی برای صعود وجود ندارد.

باشگاه در انتظار گزارش خوردبین

تادو علاوه بر نمایش نسبتا ضعیفش در زمان تعویض با عباس‌زاده هم حرکت عجیبی انجام داد تا در همین بدو امر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. تادو که فکر می‌کرد از ضربه ایستگاهی دقیقه 79 می‌تواند نهایت بهره را ببرد حاضر نبود از زمین بیرون برود و با اصرار همبازیانش از زمین بیرون رفت اما او با ناراحتی از کنار دروازه ذوب خارج شد تا حرکت عجیبش مورد توجه رسانه‌ها و البته منتقدان قرار بگیرد.  در این خصوص ابراهیم آشتیانی گفت:

اعتراض کردن در پرسپولیس باب شده است. متاسفانه کار به جایی رسیده که یک خارجی هم به تصمیم کادر فنی اعتراض می‌کند. این واقعا قابل قبول نیست و ضعف کادر فنی، هیات مدیره و باشگاه را می‌رساند. اصلا چه معنا دارد یک بازیکن خارجی در لیگ ایران اعتراض کند بازیکنی که در روستای خودش هم راهش نمی‌دهند ولی اینجا تمام امکانات را در اختیارش قرار می‌دهند.

با این حال درخشان و خوردبین نمی‌خواهند مساله را زیاد بزرگ کنند و معتقدند تادو کار خاصی نکرده که مستوجب جریمه یا تذکر باشد. در این ارتباط حمید درخشان می‌گوید:«چیز خاصی نبود. بنده خدا می‌خواست چون موقعیت کاشته به نفع پرسپولیس گرفته شده است. اگر بتواند به تیم کمک کند که بعد از آنکه من گفتم باید از زمین بیرون بیاید او هم سریع پذیرفت و تعویض شد.» خوردبین هم می‌گوید: «اصلا اینطور نبود که تادو نخواهد از زمین خارج شود یا اینکه اعتراض کند. او در آن صحنه وقتی تابلوی تعویض بالا رفت می‌خواست ضربه کاشته را هم بزند و در توقف بعدی بیرون بیاید اما وقتی دید امکانپذیر نیست، سریع زمین را ترک کرد تا بازی به جریان بیفتد.» با این حال حساسیت رسانه‌ها به این مساله و پخش مستقیم بازی باشگاه را ناچار به واکنش در این خصوص کرده است تا جایی که مهدی خواجوند سخنگوی باشگاه گفته: «باید دید گزارش محمود خوردبین سرپرست تیم چیست. تا دیروز صبح که گزارشی نیامده بود.به نظر می‌آمد تادو با تاخیر از زمین خارج شد ولی اول باید بدانیم که آیا این بازیکن متوجه شده بود که باید تعویض شود یا خیر! بعد از گزارش سرپرست، در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.»

450 هزار دلار برای یک فصل‌ونیم!

ژوزه تادو همان مهاجمی است که درخشان بعد از پس زدن 6-5 گزینه خارجی به آن رسید و قبولش کرد. درخشان تمام مهاجمانی که نام‌شان در رسانه‌ها مطرح شد را نپذیرفت. از رانیگی و محمد بنگورا گرفته تا یک مهاجم اوکراینی، یک صربستانی و یک برزیلی که این آخری در تمرین تیمش هم حاضر شد اما سیاسی او را به خاطر رزومه ضعیفش جواب کرد اما نکته عجیب قرارداد تادو زمان است. برخلاف آنچه پرسپولیس در مورد گابریل انجام داد، درخشان قرارداد تادو را یک‌ونیم‌ساله بست که اشکال بزرگی به حساب می‌آید.

در واقع بهتر بود قرارداد تادو در صورت عملکرد مثبتش در نیم‌فصل باقیمانده از لیگ و لیگ قهرمان تمدید می‌شد اما از همان ابتدا قرارداد او یک‌ونیم‌ساله بسته شد. حالا مشخص نیست اگر سرمربی پرسپولیس این مهاجم بی‌کیفیت را نخواهد، تکلیف چیست. جالب اینکه قرارداد تادو برای یک‌ونیم فصل 450 هزار دلار است که بالغ بر یک‌ونیم میلیارد تومان می‌شود. آیا تادو 1.5 میلیارد تومان می‌ارزد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها