يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۵۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
باشگاه خبرنگاران/ دکتر مينا عبدالهي دانشجوي دکتري تخصصي (Ph.D) علوم تغذيه، دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: انواع رولت ها، کيک هاي خامه اي و شيريني تر بسيار پرطرفدار و در عين حال محتوي چربي و کالري بالايي دارند لذا تعادل در مصرف آنها از جمله نکات بسيار مهمي است که بايستي مد نظر قرار گيرد. مصرف بيش از حد آنها علاوه بر اينکه در درازمدت مي تواند سلامتي را تحت تاثير قرار دهد مي تواند منجر به افزايش وزن نيز شود.
از طرفي هميشه نمي توان از مصرف آنها صرف نظر کرد ولي مي توان با در نظر گرفتن موارد زير کالري دريافتي از مصرف اين ترکيبات را براحتي سوزاند.

اجزاي تشکيل دهنده در 100 گرم:
انرژي 376 کيلوکالري
پروتئين 4.3 گرم
چربي 14.50 گرم
کربوهيدرات 60.30 گرم
کلسيم 73 ميلي گرم
فسفر 93 ميلي گرم
سديم 425 ميلي گرم
پتاسيم 1220ميلي گرم

وي افزود: ميزان انرژي مصرفي در فعاليت هاي فيزيکي مختلف بسته به وزن افراد و نيز شدت و طول زمان فعاليت متفاوت مي باشد اما بطور کلي در يک فرد با وزن متوسطفعاليت هاي فيزيکي زير جهت سوزاندن اين ميزان کالري دريافتي توصيه مي گردد:
حرکات کشش ملايم يکساعت (175 کيلوکالري) + 20 دقيقه تردميل با سرعت معمولي (210 کيلوکالري)، 40 دقيقه دويدن معمولي (حدود 400 کيوکالري)، 40 دقيقه دوچرخه سواري معمولي (370 کيلوکالري) و يا حدود 50 دقيقه ورزش هاي هوازي (ايروبيک) (375 کيلو کالري).
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها