أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۵۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
انقلاب اسلامي ايران، متولد لحظه ها است. بازخواني اين لحظه ها مي تواند، در تحليل چرايي و چگونگي انقلاب اسلامي بسيار موثر باشد. تلاش داريم به صورت منظم تا روز پيروزي انقلاب اسلامي روزشماري از رويدادهاي اين دهه مبارک در بهمن 1357 را منتشر کنيم .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جماران/ انقلاب اسلامي ايران، متولد لحظه ها است. بازخواني اين لحظه ها مي تواند، در تحليل چرايي و چگونگي انقلاب اسلامي بسيار موثر باشد. تلاش داريم به صورت منظم تا روز پيروزي انقلاب اسلامي روزشماري از رويدادهاي اين دهه مبارک در بهمن 1357 را منتشر کنيم .

12 بهمن 1357

*"امام‌ خميني"(س) پس از 14 سال دوري از وطن در ميان استقبال پر شور و ميليوني مردم به ايران باز گشتند. روزنامه کيهان طول صف جمعيت استقبال کننده را 33 کيلومتر اعلام کرد.

*در حالي که مراسم ورود حضرت" امام "به طور مستقيم از تلويزيون پخش مي‌شد، نظاميان با يورش به اين سازمان از ادامه پخش آن جلوگيري کردند. اين امر چنان مردم را خشمگين کرد که برخي از آنها تلويزيوني‌هاي خود را شکستند.

*"امام‌ خميني"(س) پس از ورود به تهران از ميان انبوه جمعيت استقبال کننده به سوي قطعه شهدا در بهشت ‌زهرا رفتند و در آنجا طي يک نطق تاريخي و مهم ديدگاه هاي خود را درباره شاه، دولت، مجلسين، ارتش و برنامه‌هاي آينده در کشور اعلام فرمودند.

*امام خميني:سلطنت خلاف حقوق بشر است

*رئيس شهرباني تهران ترور شد

*پيام نخست وزير:آرامش را حفظ کنيد

*تهران و شهرستان ها يکپارچه غرق در هيجان ورود امام
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها