أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۶۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
موشک های هدایت شونده که حزب الله در هدف قرار دادن کاروان خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به کار برد عاملی اساسی در موفقیت این عملیات محسوب می شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اینترنتی شفقنا، کارشناسان نظامی می گویند: آنچه این موشک را از نسل قبلی آن که حزب الله در جنگ سال 2006 به کار برد متمایز می کند این است که با این سامانه جدید می توان دو موشک را به طور همزمان شلیک کرد.
 
همچنین نمونه جدید، دقیق تر و دوربردتر و استفاده از آن آسانتر است.
 
این موشک را به شکلی موثر می توان از فاصله 150 متری تا حدود ده کیلومتری به سمت هدف شلیک کرد.
 
به همین علت می توانند موشک را شلیک کرد و به موقع از منطقه خارج شد و هیچ نیازی به ریسک کردن و نزدیک شدن به هدف نیست.
 
سامانه شلیک این موشک، اتوماتیک است و با اشعه لیزر نسل سوم هدایت می شود.
 
به این ترتیب که موشک به طور اتوماتیک هدف را دنبال می کند و پیش از آن که اشعه لیزر حتی با تجهیزات هشدار دهنده لیزر کشف شود، هدف را منهدم می کند.
 
با سامانه جدید می توان دو هدف را به طور همزمان منهدم کرد.
 
این موشک می تواند زرهپوش هایی با ضخامت 13 سانتیمتر را بشکافد و هفت کیلوگرم ماده منفجره بسیار قوی دارد.
 
این سامانه همچنین مقاومت زیادی در برابر تجهیزات ایجاد پارازیت و جنگ الکترونیکی نشان می دهد و هیچ تلاشی برای منحرف کردن یا از کار انداختن موشک با امواج الکترونیکی یا دود، بر عملکرد آن تاثیر ندارد.
 
به گفته کارشناسان، سرعت حرکت این موشک بیش از سرعت صوت است که به این ترتیب زمان رسیدن آن به هدف را از لحظه شلیک کوتاه می کند و در ثانی سرعت بالای موشک موجب می شود قدرت نفوذ آن به ویژه درخصوص زرهپوش ها و سنگرها افزایش یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها