کد خبر: ۲۹۱۶۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، این روزنامه حامی دولت در گزارشی نوشته است: با گذشت بیش از یکسال از تعلیق تنها کارخانه تولید LNG ایران در عسلویه، یک مسئول نفتی، اعلام کرد: یک شرکت آلمانی با وجود دریافت پول برخی از تجهیزات این کارخانه LNG را مصادره کرده است...

علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در گفت وگویی در تشریح مهمترین دلایل توقف ساخت تنها طرح تولید LNG ایران در عسلویه، گفت: قرارداد ساخت تجهیزات بخش مایع سازی گاز این پروژه تولید LNG به یک شرکت آلمانی واگذار شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حتی بخشی از پول و منابع مالی برای ساخت این تجهیزات به این شرکت آلمانی پرداخت شده است، تصریح کرد: با این وجود، این شرکت آلمانی به دلیل شرایط تحریم از تحویل این تجهیزات که ساخت آنها هم به پایان رسیده است، خودداری می‌کند.

کاملی با تاکید بر اینکه برای تحویل این تجهیزات کلیدی کارخانه ایران ال. ان. جی نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه اروپاست، اظهار کرد: این تجهیزات مایع‌سازی گاز انحصاری بوده و به استثنای چند شرکت آلمانی و آمریکایی کشور دیگری از فناوری ساخت این تجهیزات برخوردار نیست... در طول فعالیت دولت نهم عملیات ساخت اولین طرح تولید LNG ایران آغاز شد و درحالی که شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه، شل انگلیس و چند شرکت چند ملیتی از طرح ساخت کارخانه‌های تولید LNG در عسلویه یکی پس از دیگری کناره‌گیری می‌کردند تا پایان فعالیت دولت دهم پیشرفت ساخت تنها طرح تولید LNG ایران از مرز ۵۰ درصد عبور کرد.

به‌عبارت دیگر پس از توقف ۶ طرح ساخت کارخانه‌های تولید LNG در فازهای پارس جنوبی، گلشن، فردوس، پارس شمالی و قشم، کارخانه ایران ال.ان.جی تنها پروژه فعال ایران برای حضور در تجارت جهانی گاز مایع شده، بود. با این وجود، سال گذشته و همزمان با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، عملیات اجرایی این طرح گازی درحالی تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها