أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۶۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
اندر حکایت یک بام و دوهوای وزارت ارشاد:
روز گذشته خبر برکناری علی شجاعی صائین از مدیریت اداره کل امور کتاب وزارت ارشاد در رسانه ها منتشر شد./ به نظر می‌رسد آنچه بی‌اساس است حمایت وزارت ارشاد از این اشخاص متخلف و هتاک، و تعلل در برخورد با وی است، مخصوصاً که او از حضور خویشاوندان نزدیکش در مدیریت‌های بالای این وزارتخانه هم سود می‌برد!
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، هفته گذشته محمدحسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود برخی مطالبی که علیه سردبیر خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در رسانه‌ها مطرح شده بود را بی‌اساس دانست!

ماجرا از این قرار بود که چندی پیش رسانه‌ها نسبت به اقدام خلاف قانون و عرف این خبرگزاری واکنش نشان داده بودند. محمدرضا اسدزاده در اقدامی عجیب کتابی با عنوان «من نسل ما» را در باکو به زبان فارسی چاپ کرده و در داخل کشور توزیع کرده بود. او در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرده بود که این اقدامش برای دور زدن «ممیزی کلافه‌کننده» بوده است. از اینها گذشته بخشهایی از کتاب که رسانه‌ها منتشر کردند نشان می‌داد کتاب این مدیر دولتی حاوی توهین‌های عجیب و غریبی به نظام، انقلاب، رهبری، بسیج و سپاه است و ظاهرا به همین دلیل هم در ایران مجوز نگرفته است.

در همین خصوص روز گذشته خبر برکناری علی شجاعی صائین از مدیریت اداره کل امور کتاب وزارت ارشاد در رسانه ها منتشر شد. سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه تغییر مدیر اداره کتاب با نظر وزیر ارشاد صورت گرفته است، هدف از آن را رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات انباشته کاربران حوزه کتاب در کشور عنوان کرد.

نوش‌آبادی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اینکه ممکن است این تغییر به خاطر اختلاف نظر شجاعی صائین با صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) و اظهارات شجاعی در خصوص کتاب «منِ این نسل» نوشته محمدرضا اسدزاده که سردبیر خبرگزاری کتاب وابسته به این معاونت هم هست، باشد؟ گفت: اینها گمانه‌زنی‌هایی که در عرصه رسانه وجود دارد ولی این تحولات ارتباط چندانی با این بحث‌ها ندارد چون قرار نیست به صرف یک اظهارنظر، اتفاقی بیفتد.

فارس در این باره نوشت: اسدزاده این کتاب را در آذربایجان منتشر کرد و در ادامه این اثر در ایران توزیع غیر قانونی شد سپس روند اخذ مجوز برای این کتاب کلید زده شد، اما مدیر اداره کتاب «نه» محکمی گفت و همین ایستادگی وی سبب برکناری اش شد.

شجاعی صائین در این راستا در مصاحبه ای با روزنامه جوان درباره این کتاب و نویسنده اش صراحتا گفته بود: بارها درباره‌ این کتاب و نویسنده‌اش به آقای صالحی هشدار داده بودم. شجاعی صائین که عضو هیئت امنای خانه کتاب است درباره اینکه چرا باید شخصی که آشکارا در کتابش به ارزش‌های ملی توهین می‌کند و هیچ التزامی نیز به قوانین ممیزی ندارد، به سردبیری خانه کتاب گماشته می‌شود، گفت: این مسئله را باید از معاونت فرهنگی پیگیری کنید.

فشارها از درون و بیرون از ارشاد تمامی نداشت تا اینکه سرانجام سرپرست برای اداره مهم کتاب جای مدیر کل را گرفت و امیرزاده روز گذشته سرپرست موقت شد.

بنابراین به نظر می‌رسد آنچه بی‌اساس است حمایت وزارت ارشاد از این اشخاص متخلف و هتاک، و تعلل در برخورد با وی است، مخصوصاً که او از حضور خویشاوندان نزدیکش در مدیریت‌های بالای این وزارتخانه هم سود می‌برد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها