يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۶۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

یک مدیر ارشد صنعت پتروشیمی با اظهار این که تمایل روس‌ها برای حضور در صنعت نفت ایران بعد از تحریم این کشور افزایش یافته است، از احتمال حضور روسیه در طرح‌های پتروشیمی واقع در عسلویه خبر داد.

علی‌محمد بساق در گفت‌وگو با تسنیم درباره مشارکت ایران و روسیه در بخش پتروشیمی بعد از امضاء تفاهمنامه همکاری بین دو کشور گفت: ایران پیش‌ از این نیز با کشور روسیه همکاری‌هایی در زمینه صنعت نفت داشت اما با امضاء قرارداد اخیر ارتباط با این کشور بیشتر شده است.

وی با اظهار اینکه مشارکت بین دو کشور شامل سرمایه گذاری در ایران و روسیه می‌شود گفت: علاوه بر تبادل مسائل علمی و فنی میان دو کشور در بخش پتروشیمی، همکاری‌های بازرگانی برای تهیه کالاهای مورد نیاز این بخش در جریان است.

وی با بیان این که به دلیل استفاده صنعت پتروشیمی کشور از تجهیزات غربی، بیشتر استانداردهای این صنعت مشابه استاندارد‌های بلوک غرب است تا شرق گفت: برای گسترش همکاری‌های بین ایران و روسیه علاوه بر این که باید استانداردهای دو کشور هم طراز شوند، نیازمند همکاری و زمان بیشتر است.

بساق‌زاده با اعلام اینکه جلسه‌هایی با طرف روسی در بخش پتروشیمی برگزار شده است گفت: آنها تمایل خود را برای حضور در طرح‌ های پتروشیمی واقع در عسلویه اعلام کردند. ما نیز مجموعه‌ای از طرح‌ها را به آنها معرفی کردیم. هم اکنون آنها در حال بررسی طرح‌های معرفی شده‌اند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اظهار این که واحدهای پتروشیمی تولیدکننده محصولات از اِتان برای روس‌ها جالب توجه بود گفت: آنها تمایل بیشتری داشتند که در اینگونه‌ طرح‌های سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه روس‌ها در صورت آمادگی در طرح‌های معرفی شده سرمایه‌گذاری خواهند کرد گفت: روسیه تا قبل از تحریم این کشور، برای حضور در صنعت نفت ایران احتیاط می‌کرد اما بعد از اینکه آنها هم تحریم شدن، نیاز به همکاری با ایران را بیشتر احساس کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها