أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۱۶۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، وطن امروز در صفحه‌ی سیاسی خود با اشاره به بی عقل خوانده شدن منتقدین پیاده روی ظریف و کری توسط حسن روحانی، می نویسد: «متاسفانه به مرور مشخص شد اگر موضوع هسته‌ای تا دیروز تنها برای آمریکایی‌ها بهانه بود، برای برخی در ایران نیز بهانه است و هدف اصلی آنها ایجاد یک نوع مفاهمه در مسائل کلان‌تر از هسته‌ای است. زمانی که جواد ظریف در توئیتر پیام گذاشت که غرب باید از شکست مذاکرات در سال ۲۰۰۵ عبرت بگیرد؛ زمانی که در آستانه یکی از وین‌ها، در پیام ویدئویی باز هم به طرف غربی پیام داد که غرب در صورت شکست مذاکرات، تبعاتی همانند تبعات سال ۲۰۰۵ را باید بپذیرد و بالاخره زمانی که ملاحظات را کنار گذاشت و در شورای روابط خارجی آمریکا سفره دل را پیش هاله اسفندیاری باز کرد و تلویحا برای پیروزی دوستان خود در انتخابات آینده ایران استمداد طلبید؛ همان زمان مشخص شد، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. ماجرا اما کمی بعد فاش شد؛ «توافق به هر قیمت» شعاری بود که جواد ظریف در قالب کمپین هنرمندان منتشر کرد. این کمپین با شعار «هیچ توافقی از عدم توافق بدتر نیست» تلاش داشت در جامعه ایرانی این انگاره را ایجاد کند که هزینه‌های عدم توافق بسیار زیاد است و به همین دلیل هر توافقی ولو به قیمت تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران باشد، سودمندتر از عدم توافق است. این اقدام ظریف زمانی تامل‌برانگیز شد که اظهارات او مبنی بر ضعف بنیه دفاعی ایران در مقابل آمریکا نیز یادآوری شود.

اگر قرار باشد درباره واقعیات موجود در موضوع مذاکرات هسته‌ای، با مردم سخن بگوییم باید گفت به نظر می‌رسد انتقادات هسته‌ای دیگر فایده‌ای ندارد. به نظر می‌رسد انتقادات به رفتار غیر مسؤولانه جواد ظریف در مذاکرات هسته‌ای آب در هاون کوبیدن است. اینکه منتقدان از رفتارهای عجیب و غریب وزیر امور خارجه ضعیف خون دل بخورند و هزینه‌های مسلم و آشکار این رفتار را یادآوری کنند و رئیس‌جمهور نیز در مقابل این منتقدان را با ادبیات توهین‌آمیز بنوازد، نشان‌دهنده یک واقعیت خوب نیست. آنچه ظریف در مذاکرات هسته‌ای به دنبال آن است لزوما همانی نیست که مردم از مذاکرات هسته‌ای می‌خواهند. به همین دلیل انتقادات نیز منجر به اصلاح رفتار ظریف نمی‌شود. انتقاداتی که به دنبال لغو تحریم‌ها و حفظ حقوق هسته‌ای است، در رفتاری که برای هدف دیگری انجام می‌شود، اثرگذار نخواهد بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد باید واقعیات را به مردم گفت. باید پشت‌پرده مذاکرات هسته‌ای را برای مردم تشریح کرد. باید توضیح داد چرا اقتصاد مقاومتی از سوی دولت جدی گرفته نمی‌شود. باید برای مردم تشریح کرد چرا به غیر از توافق هسته‌ای، دولت راهی برای بهبود معیشت تدبیر نمی‌کند و... . به نظر می‌رسد دلسوزان نظام بویژه آنهایی که در موضوع هسته‌ای دغدغه دارند، نباید دیگر موضوع رفتار مذاکراتی دولت بویژه جواد ظریف را در پکیج لغو تحریم‌ها بررسی کنند. این یک اشتباه محاسباتی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها