يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۶۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
سخنگوی ستاد انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از تمدید زمان ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران خبر داد و گفت: تا صبح امروز ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر برای این امر ثبت‌نام کرده‌‌اند.
سخنگوی ستاد انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از تمدید زمان ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران خبر داد و گفت: تا صبح امروز ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر برای این امر ثبت‌نام کرده‌‌اند.

امیرفاضل الهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام برای انتخابات شورایاری‌‌های محلات شهر تهران تا روز سه‌شنبه جاری تمدید شده است، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود از دوم تا دوازدهم بهمن ماه ثبت‌نام از متقاضیان صورت پذیرد اما با توجه به استقبال صورت گرفته شهروندان این زمان تا 14 بهمن تمدید شد.

وی در ادامه گفت: تعداد افرادی که تا صبح امروز برای شرکت در انتخابات شرکت کرده‌اند 11هزار و 500 نفر است که در این میان رده سنی 49-40 سال بیشترین آمار ثبت‌نامی را با رقم 2هزار و 440 نفر به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران تصریح کرد: مسن‌ترین افراد ثبت‌‌نام شده در رده سنی 60 سال با تعداد یک‌هزار و 769 نفر و جوان‌ترین افراد ثبت‌نام شده در رده سنی 25-29 سال و با تعداد یک‌هزار و 616 نفر است. این در حالی است که تعداد 2هزار و 100 نفر از داوطلبان از اعضای شورایاری‌های دوره قبل و 3هزار و 3 نفر از ثبت‌نام شدگان کارمند هستند که بیشترین فراوانی را بر حسب شغل به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به مطالعه پژوهشی با عنوان شوراهای محلی در ایران و چند کشور دنیا که انتشار پیدا کرده است می‌‌توان گفت که تشکیل شورای محلی در پاریس در سال 2002 میلادی است. این شهر دارای 20 منطقه و 122 شورای محلی است.

الهیان گفت: در انگلستان نیز حدود 26هزار شورای حکومت محلی وجود دارد که تشکیل آن به اوایل دهه 70 یعنی سال 1974 برمی‌گردد. مالزی، ترکیه،کانادا، ژاپن، بریتانیا و غیره ... دارای شوراهای محلی هستند که با شرح وظایف و اهداف متفاوتی و نیز در سطح مختلف محلی، منطقه‌ای و مرکزی شکل گرفته‌اند و به فعالیت می‌‌پردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها