يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۷۹۹
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
برات قنبری گفت: در حال حاضر بیش از 170 میلیارد تومان برای حمایت از موتورهای جست‌وجو بودجه پیش‌بینی شده که بخشی از این بودجه تا کنون اختصاص یافته و بخش دیگری از آن نیز به مرور زمان به این طرح‌ها تخصیص داده خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: طرح راه اندازی موتورجست‌وجوی بومی طی سال‌های گذشته بارها با بهره گیری از نام‌هایی مانند «فجر»،«یاحق»، «سلام» مورد پیگیری قرار گرفته اما اکنون جست‌وجوگرهای«پارسی‌جو» و «غر‌غر» همزمان با دهه فجر امسال به عنوان اولین موتور جستجوهای ایرانی رونمایی خواهد شد.

برات قنبری گفت: در حال حاضر بیش از 170 میلیارد تومان برای حمایت از موتورهای جست‌وجو بودجه پیش‌بینی شده که بخشی از این بودجه تا کنون اختصاص یافته و بخش دیگری از آن نیز به مرور زمان به این طرح‌ها تخصیص داده خواهد شد.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات دراین باره اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت ارتباطات در دولت فعلی حمایت از تولیدات ملی در زمینه‌های مختلف است که در این زمینه قرار بر آن است که دو موتور جست‌وجوی ملی همزمان با دهه فجر رونمایی شوند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به حمایتهای دولت از ورود بخش خصوصی به این فضا اکنون چندین شرکت نیز برای راه‌اندازی موتورهای جست‌وجوی ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند که وزارت ارتباطات در حال تلاش است که فضا را برای فعالیت این شرکت‌ها نیز باز کند.

قنبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که موتور جست‌وجویی مانند پارسی‌جو از مدتها قبل فعالیت خود را شروع کرده اکنون وزارت ارتباطات چه تاثیری در سرنوشت آن داشته است، اظهار کرد: این موتور جست‌وجو از سوی دانشگاه یزد راه‌اندازی شد و اکنون نیز آخرین خبری که درباره آن می‌توان اشاره کرد آن است که متولیان این موتور جست‌وجو به 150 سرور نیاز داشتند که اکنون این تجهیزات خریداری شده و علاوه بر آن در حوزه‌های دیگری مانند پهنای باند، هزینه‌های انتقال و سایر هزینه‌های موجود، وزارت ارتباطات به حمایت از این شرکت خواهد پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها