يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۸۰۶
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
کلانتری با بیان این خبر که در دنیا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی داریم، گفت: یک ششم از جمعیت دنیا عضو این تعاونی‌ها هستند که کشورهای صنعتی و پیشرفته فعالیت‌های موثری در این زمینه انجام دادند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت ۱۵ میلیون تومانی برای مشاغل خانگی و تسهیلات ۱۰۰ میلیون توماین برای تعاونی‌ها خبر داد.

حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع خبرنگاران که در اولین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر مصادف شد، با اشاره به اینکه تعاونی‌ها ظرفیت‌ بالایی در زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی دارند، گفت: هم اکنون ۱۰۰ رشته تعاونی داریم که در رشته‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی، توریستی و مسکن فعالیت دارند.

وی افزود: هم اکنون جاذبه‌های گردشگری کشورمان از ظرفیت‌های کامل خود بهره‌مند نشده و در این زمینه از تعاونی‌ها به عنوان تجربه موفق می‌توان استفاده کرد.

کلانتری با بیان این خبر که در دنیا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی داریم، گفت: یک ششم از جمعیت دنیا عضو این تعاونی‌ها هستند که کشورهای صنعتی و پیشرفته فعالیت‌های موثری در این زمینه انجام دادند.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته در ایران ۳۶۶۰ تعاونی تشکیل شده است، گفت: از این تعداد تعاونی برای ۵۰هزار اشتغال ایجاد شده که ۴۱ هزار نفر آنان عضو مرد و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌‌دهند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی های تشکیل شده طی ۱۰ ماه گذشته با سرمایه شخصی ۴۵۴ میلیارد ریال تشکیل شده‌‌اند، گفت: استان فارس با ۳۹۰ تعاونی، مشهد ۳۳۴ تعاونی، خوزستان ۲۷۰ تعاونی، مازندران۱۹۵ تعاونی و کرمان ۱۷۰ تعاونی در رتبه‌های اول تا پنجم هستند.

کلانتری در بخش دیگری از گزارش خود به پروژه‌های آماده افتتاح در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: در حوزه واحدهای مسکونی ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد، مسکن مهر ۱۲۸ پروژه، تعاونی مسکن متعارف ۱۱۱ پروژه، تعاونی صنعتی ۴۳ پروژه و کشاورزی ۲۲ پروژه آماده افتتاح شده است.

وی افزود: استان‌های خوزستان، اصفهان و سیستان و بلوچستان رتبه‌های اول تا سوم افتتاح پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.

* تشکیل مؤسسات مالی اعتباری در قالب شرکت‌های سهامی عام و تعاونی

کلانتری گفت: طبق ابلاغ آئین‌نامه تشکیل مؤسسات مالی و اعتباری تعاونی‌های این بخش با سرمایه حداقل ۳۰۰ میلیارد تومانی تشکیل خواهد شد و امیدواریم سهم تعاون در بخش پولی اقتصاد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی سهام عدالت را بیش از گذشته برای ارائه خدمات به جامعه سهامداری طبق قانون سهام عدالت فعال خواهیم کرد، افزود: لایحه‌ای هم اکنون در دولت در حال بررسی است، تا اصلاحاتی در این زمینه انجام شود.

وی تأکید کرد: هم اکنون ۳۵۲ تعاونی سهام عدالت در ۳۵۲ شهرستان فعال هستند که جامعه ۴۸.۵ میلیون نفری را شامل می‌شود که در ادامه کارگران ساختمانی هم مشمول این قانون شده‌اند.

کلانتری با بیان اینکه جایگاه تعاون را در اصلاحیه جدید لایحه دولت حفظ خواهیم کرد، گفت: این لایحه جدید در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعاونی به تصویب خواهد رسید.

کلانتری با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده ۹۶ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب مجلس در نظر سازمان برنامه‌ریزی و بودجه دریافت خواهیم کرد، گفت: این میزان در قالب وجوه اداره شده در اختیار بانک توسعه تعاون قرار خواهد گرفت تا تعاونی ها از تسهیلات ارزان‌ قیمت استفاده کنند. علاوه بر این با صندوق مهر امام رضا برای ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی تا ۱۵ میلیون تومان و تعاونی‌ها با ۱۰۰ میلیون تومان رایزنی‌ شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای اخیرا با دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسیده است، توضیح داد: طبق این تفاهم‌نامه دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن تحصیل با موقعیت‌های اشتغال در تعاونی‌ها با تشکیل تعاونی آشنا خواهند شد، تا مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم در زمینه اشتغال مرتفع شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها